این ردا فروشی نیست!

گروه سیاسی: انتخاب استاندارمازندران اکنون وارد مرحله حساسی شده است. گمانه زنی ها در باره اینکه همای سعادت صدارت بر کرسی استانداری دیار علویان بر شانه های کدام مدعی خواهد نشست ، نقل محافل سیاسیون شده است. هنوز غیر از حاج مجید حسین‌زادگان که هم اکنون معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری را بر عهده […]

1

گروه سیاسی: انتخاب استاندارمازندران اکنون وارد مرحله حساسی شده است. گمانه زنی ها در باره اینکه همای سعادت صدارت بر کرسی استانداری دیار علویان بر شانه های کدام مدعی خواهد نشست ، نقل محافل سیاسیون شده است. هنوز غیر از حاج مجید حسین‌زادگان که هم اکنون معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری را بر عهده دارد و تمشیت استانداری مازندران را با حکم مهندس اسلامی بر عهده گرفته است،جدی ترین و مطرح ترین گزینه در این باره است. این سیاست مدار کارکشته که از محبوبیت مثال زدنی هم در میان فعالان سیاسی مازندران برخوردار است شاید بعد از سالهای طولانی رکورد شکنی کرده و ساری بعنوان مرکز استان مازندران را صاحب کرسی استانداری کند. مردی سرد و گرم چشیده که هم سابقه فرمانداری های نوشهر و ساری را با خود همراه دارد و هم در رده‌های ارشد مدیریتی کشور کار کرده است.در یک جمله می توان گفت که حاج مجید قادر است با شایستگی برنامه های دولت را به پایان راه رسانده و کشتی انتظارات مردم مازندران را از میان امواج خروشان دریا به ساحل آرامش برساند.

مازندرانی ها از دوران صدارت مهندس اسلامی خاطرات خوبی دارند.او جزو آن دسته از افرادی بود که لابی های ایجاد شده در دوره گذشته را کاملا از بین برده و کانال های رانت خواری برخی منفعت طلبان را مسدود کرد.

اما شایعات مطرح شده در حاشیه گزینش استاندار برای مازندران باز هم نگرانی هایی را برای مردم این دیار بوجود آورده است. افرادی سودجو که غیر از نفع پرستی و زیاده طلبی هدفی ندارند، اکنون بار دیگر با توسل به میلیاردها تومان اموالی که از بیت المال به جیب زده اند، تلاش برای تصاحب کرسی استانداری را آغاز کرده اند. تلاشی که در زمان برکناری ربیع فلاح و آمدن اسلامی نیز به عینه انجام گرفت. هر چند که در نهایت تمام تلاش های آنان بی نتیجه مانده و بخاطر صدها صفحه پرونده ای که در نهادها دارند ، سرخورده و ناکام مجبور به ماندن در همان پست های قبلی شدند، اما باز هم عبرت نگرفته و این بار هم تیرهای زهرآگین خود را به سمت این پست حساس نشانه رفته اند. افرادی که تا چند سال قبل هیچ نامی از آنها در میان نبود و امروز به یُمن احاطه بر اموال مردم صاحب جاه و مقام و نامی برای خود شده اند. اما خودشان هم بخوبی می دانند که این ردا بر تنشان گشاد است و لیاقت همان پست کنونی را هم ندارند و اگر هنوز نامشان در میان برخی محافل مطرح می شود بخاطر حاتم بخشی از جیب مردم است.

طی روزهای اخیر یکی از کانال های تلگرامی یادداشتی در این باره نوشته و اصطلاح کوتوله های سیاسی و اختاپوس را برای این گروه برگزیده بود.در این یادداشت نگارنده آورده بود که”با انتخاب مهندس اسلامی پس از سال ها استان مازندران پا در مسیر پیشرفت گذاشت و تحولات مثبتی را در حوزه سیاسی، اجتماعی و عمرانی در شهر ها و روستاهای خود شاهد بود تا جایی که این استاندار کاربلد پس از یک سال با ایجاد کارنامه ای مثبت امروز کاندیدای اصلی تصدی وزارت راه و شهرسازی است.با شروع بحث جایگزینی اسلامی باز هم داستان قدیمی پیدا شدن کاندیدا هایی که عمده رزومه آن ها در حد تصدی پست های کوچک در سطح استان هم نیست شروع شده است و افرادی در شبکه های اجتماعی از خود به عنوان کاندیدا نام برده اند که حتی آوردن نامشان برای چنین پست مهمی سطح مدیریت استان را بشدت تنزل داده است!هر چند خبرهای خوبی از گزینه اصلی جایگزینی استاندار مازندران به گوش میرسد و کل استان یکی از معاونین استاندار را شایسته جایگزینی وی می دانند اما همین که هر بار کوتوله های سیاسی با استفاده از این حربه سعی در دست پا کردن نامی برای خود دارند اتفاق تاسف باری است که امیدواریم دیگر شاهد آن نباشیم.”

اما در این میان کاش نمایندگان مردم ساری در خانه ملت که اتفاقا افراد ذی نفوذی هم هستند با تلاش خود راه را برای پایان حسرت چند 10 ساله ساری در صدر مدیریت تصمیم گیری مازندران بگشایند و اختلاف نظرها را پایان داده ردای استانداری را این بار بر تن حاج مجید بدوزند که با وجود او بعنوان نماینده عالی دولت در استان با اطمینان می توان گفت راه توسعه مازندران کوتاهتر و سریعتر خواهد شد.