بخشش یک زندانی محکوم به اعدام در شهرستان نور

دادستان شهرستان نور از بخشش یک زندانی محکوم به اعدام پس از 15 سال حبس خبر داد . به گزارش حرف آنلاین به نقل از روابط عمومی داد گستری استان مازندران، قنبر قنبری در این رابطه گفت: به دنبال قتل فردی به نام “ج – ع”  فرزند سیدکاظم روند رسیدگی به پرونده به دلیل وجود […]

139502140924484537626384

دادستان شهرستان نور از بخشش یک زندانی محکوم به اعدام پس از 15 سال حبس خبر داد .

به گزارش حرف آنلاین به نقل از روابط عمومی داد گستری استان مازندران، قنبر قنبری در این رابطه گفت: به دنبال قتل فردی به نام “ج – ع”  فرزند سیدکاظم روند رسیدگی به پرونده به دلیل وجود صغار و یک ورثه کبیر مقتول وهمچنین فوت پدر و مادر مقتول در سالهای بعد این پرونده به درازا کشیده شد. این قتل حدود19سال قبل توسط برادرش  در روستای رزن شهرستان نور اتفاق افتاد.

دادستان نور در ادامه افزود: شش ماه قبل، طی حکمی قصاص قاتل از ریاست محترم قوه قضائیه استیذان گردید، که از آن تاریخ تاکنون علی رغم تلاش ریش سفیدان وهمچنین انجمن حمایت از زندانیان، موفق به کسب رضایت یکی از ورثه که در زمان قتل نیزکبیر بود،نشد.

وی افزود: درتاریخ 8 اسفند 96، مقدمات اجرای حکم قصاص فراهم شد. با تلاش همکاران دادستانی و همچنین همکاران انجمن حمایت از زندانیان و با مذاکرات سه ساعته بعد از اینکه محکوم علیه در محوطه اجرای حکم قرار گرفت محکوم به قصاص در پای دار مشمول رضایت ورثه مقتول قرارگرفته واز مجازات قصاص رهایی یافت.

دادستان نور در پایان خاطر نشان کرد: باعنایت به تحمل بیش از15 سال حبس، پرونده در حال تهیه مقدمات برای ارسال به دادگاه صادرکننده حکم می باشد تابا تصمیم بعدی دادگاه با عنایت به تحمل بیش از 15 سال حبس زندانی مقدمات آزادی وی فراهم شود.