احیای ضربان حیاتی در بنبست اعتبار
ساری-گروه اقتصادی| مازندران با برخورداری از سه بندر مهم امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار و قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست گذاریهای دیپلماسی اقتصادی دولت چهاردهم باشکوفایی ظرفیتها و توسعه صادرات این روزها جایگاه امن تولید و اشتغال پایدار و پل ارتباطی ایران در کریدور شمال به جنوب است.
دستیابی به اقتصاد مقاومتی با مشخصات درون زا و برون نگر بودن نیازمند شناسایی بازارهای هدف در سراسر جهان و گسترش صادرات به منظور تحقق افزایش تولید و ایجاد اشتغال بیشتر در کشور است.
بسترسازی توسعه پایدار با رفع موانع صادرات به عنوان موتور متحرک چرخه اقتصاد می تواند در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه هر چه بیشتر نقش آفرینی داشته باشد.
دولت و مجلس به دنبال رونق راه های مازندران
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این که، روند توسعه اقتصادی کشور به رفع مشکلات زیرساختی در حوزه حمل و نقل و جاده ها بستگی دارد، گفت: دولت و مجلس برای رونق کریدور شمال – جنوب در تلاش هستند.
محمدرضا رضایی پس از پایان بازدید از طرح های عمرانی در بهشهر گفت: از بین طرح هایی که امروز مورد بازدید قرار گرفت پل زیر قوسی در روستاهای بالادست با رشد ۹۰ درصدی به انتهای کار خود رسید و به زودی به بهره داری خواهد رسید.
وی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی سد و احداث پل زیرقوسی گلورد که دومین پل بزرگ کشور است هم به لحاظ گردشگری و هم به لحاظ مهندسی منحصر به فرد و از جایگاه بالایی برخوردار است.
این مقام مسوول، در ادامه پیشرفت ساخت مسکن برای جامعه هدف در شهرستان بهشهر و گلوگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با همت مدیران اجرایی و نماینده مجلس ساخت مسکن چه از لحاظ کمیت و چه از نظر کیفیت مراحل پایانی را طی میکند و ساخت مسکن در شرق مازندران نسبت به شهرهای دیگر پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه توسعه راههای روستایی را نیازمند منابع مالی دانست که باید کمک شوند تا پروژههای نیمه کاره راههای روستایی به اتمام برسد.
وی گفت: در اهمیت کریدور شمال و جنوب تقاطعهایی نیازمند تکمیل این پروژه بزرگ است که بعضی غیر هم سطع و بعضی هم زیر گذر باید اجرایی شود.
رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس در بازدید از طرح های نیمه کاره در بهشهر گفت: از بین طرح های که مورد بازدید قرار گرفت پل زیر قوسی در روستاهای بالادست با رشد ۹۰ درصدی به انتهای کار خود رسید و به زودی به بهره داری خواهد رسید.
رضایی در جریان این بازدید که با حضور شریعتی عضو کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم شرق مازندران انجام شد خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی سد و احداث پل زیرقوسی گلورد که دومین پل بزرگ کشور است هم به لحاظ گردشگری و هم به لحاظ مهندسی منحصر به فرد و از جایگاه بالایی برخوردار است.
وی در ادامه پیشرفت ساخت مسکن برای جامعه هدف در شهرستان بهشهر و گلوگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با همت مدیران اجرایی و نماینده مجلس ساخت مسکن چه از لحاظ کمیت و چه از نظر کیفیت مراحل پایانی را طی میکند و ساخت مسکن در شرق مازندران نسبت به شهرهای دیگر پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.
رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه راههای روستایی را نیازمند منابع مالی دانست که باید کمک شوند تا طرح های نیمه کاره راههای روستایی به اتمام برسد.
وی گفت: در اهمیت کریدور شمال و جنوب تقاطعهایی نیازمند تکمیل این طرح بزرگ است که بعضی غیر هم سطع و بعضی هم زیر گذر باید اجرایی شود.
رضایی همچنین از توافق وزرات راه و شهر سازی با کمیسیون عمران مجلس در ساخت لااقل دو طرح غیر همسطح خبر داد و گفت: بزودی این طرح ها آغاز به کار و عملیاتی خواهند شد.
اتمام اسکله رو رو ریلی دو ماه آینده
علی اکبر صفایی مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در بازدید یک روزه از بندر امیرآباد گفت: هم اکنون بیش از چهار همت قرارداد سرمایه گذاری در بندر امیر آباد در حال انجام است و علاوه بر آن با امضاء تفاهم نامه های سرمایه گذاری، چهار همت دیگر هم در این بندر در دست اجرا است که در مجموع این ۸۰ هزار میلیارد ریال می تواند تاثیر بسیار خوبی هم در بُعد اقتصادی و اشتغالزایی این بندر ایجاد کند.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از شروع عملیات تکمیل اسکله رو – رو ریلی این بندر تا ۲ ماه آینده خبر داد و توضیح داد: عملیات تکمیل اسکله رو – رو ریلی بندر امیرآباد که بنا به دلایلی چند سال متوقف شده بود تا ۲ ماه آینده شروع خواهد شد و امیدواریم طبق قرارداد و در پروسه زمانی مشخص شده به بهره برداری برسد.
صفایی اظهار کرد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی به ما تکلیف شده است که نظارت دقیقی بر پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری در حوزه سازمانی خود داشته باشیم تا در بازه زمانی مشخص و براساس قرارداد همه پروژه ها در موعد مقرر به بهره برداری برسند و مدیران سازمان با بازدید های منظم پروژه ها را مورد بازنگری و بازدید قرار می دهند تا چنانچه مانعی در مسیر اجرای پروژه وجود داشته باشد تسهیل و رفع شود.
معاون وزیر راه و شهر سازی ادامه داد: بندر امیر آباد به عنوان بزرگترین بندر شمال کشور و یکی از مهمترین بنادر سازمان از لحاظ جذب سرمایه گذار و مراودات کالا در جایگاه خوبی قرار گرفته است که نقش مهم آن در کریدور شمال – جنوب بر کسی پوشیده نیست.
صفایی افزود: یکی از پروژه های منحصر به فرد کشور، پروژه رو – رو ریلی بندر امیرآباد است که در حال اجرا است و با توجه به پیشرفت ۸۰ درصدی و با وقفه ای که به وجود آمده بود توانستیم به کمک همکاران آن را رفع کنیم اما تا ۲ ماه دیگر شاهد اجرای عملیات تکمیل این پروژه مهم خواهیم بود که از نظر زیر ساختی دارای اهمیت ویژه ای است و با بهره برداری از این پروژه، کشتی های مخصوص رو- رو کالای خود را مستقیما بر روی ریل حمل می کنند و با قابلیت اتصال بندر امیرآباد به شبکه ریل سراسری شاهد تحول چشمگیری در افزایش سهم ریلی در این بندر خواهیم بود.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0