مدیر کل پست استان مازندران:

پیاده سازی پلاک هوشمند در مازندران ضروری است + فیلم

حرف آنلاین: مدیرکل پست مازندران، بر اجرا و پیاده سازی پلاک هوشمند در مازندران به جهت افزایش کیفیت خدمات و امنیت تاکید کرد.

به گزارش حرف آنلاین، محسن بخشی مدیر کل پست استان مازندران در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست، با بیان اینکه اجرای پلاک کیو.آر یا پلاک هوشمند در مازندران، احراز مکان محوری را را تثبیت می کند، اظهار داشت: اگر به دنبال امنیت شهر و کشور هستیم باید مکان‌های هر فرد و ارگانی مشخص شده باشد بنابراین اگر بخواهیم در حوزه اقتصاد و فرهنگ و امنیت هدفمند حرکت کنیم باید پلاک کیو.آر یا پلاک هوشمند یا احراز مکان محوری در سطح استان مازندران پیاده شود.

وی از همکاری نهادهای نظیر شهرداری و سایر ارگان‌های مرتبط همچون آموزش و پرورش با پست را خواستار شد و افزود: انتقال کتاب را چرا باید با ماشین‌های مختلف و جابجایی‌های متعدد به دست دانش‌آموزان برسد در حالی که اگر برای یک‌ بار احراز مکانی دانش آموزان انجام شود، ناشران می‌توانند از طریق پست کتاب‌ها را به منازل دانش‌آموزان برسانند.

جا به جایی 11میلیون بسته در یکسال

وی تصریح کرد: از مهرماه سال گذشته تا کنون ۱۱ میلیون و ۴۴۰ هزار بسته، امانت و خرید‌های اینترنتی و نامه‌های ادارات و سازمان‌ها توسط پست در سراسر استان جابجا شد که از این تعداد ۶۰ درصدش واردات به استان بود؛ در واقع خریدهای مردم ویا به عباراتی نیازهای خود را از استان‌های دیگر‌ تامین کردند که توسط پست به دست مردم رسید و ۴۰ درصد در ۷۰۰ نقطه تماسی که در استان مازندران در قالب دفاتر دولتی، آی‌سی‌تی و پیشخوان و روستایی بود که عملیات قبول را داشتیم و توانستیم از مردم استان مرسوله‌هایشان را دریافت کردیم.

مدیر کل پست استان مازندران یادآور شد: در تجزیه مبادلات استان، تمامی همکاران پست ۲۴ ساعته در حال فعالیت هستند و در طی شبانه روز حدود ۵۰ هزار مرسوله وارده و صادره انجام می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: گرچه پست همچنان در حوزه‌های دیگر نیز به نیابت از ادارات و سازمان‌های دیگر می‌تواند فعللیت‌‌های آنها را به منظور کاهش هزینه‌های چندین برابری سازمان‌ها با کمترین هزینه این خدمات را به مشتریان خود عرضه بداریم.

وی درباره این موضوع که با توجه به فیلترینگ در حوزه‌های مختلف خرید و تاثیر آن بر جابجایی پستی، گفت: حدود ۳۵۰ هزار خرید اینترنتی از طریق فضای مجازی انجام می‌شد که در حال حاضر ۵۰ درصد در خریدها و انتقال و فعالیت پستی کاهش رخ داد اما در برخی موارد از طریق فضاهای مجازی داخلی و ایرانی در حال رونق گرفتن است و باید یاد بگیریم که از فضاهای داخلی بهره‌ بیشتری ببریم. این نشست با بازدید سرزده سلگی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار مازندران همراه بود.

سلگی در این نشست بر ضرورت اجرای طرح های پستی نظیر پلاک هوشمند تاکید کرد و قول مساعد برای حمایت از پست مازندران در این خصوص را داد.