مرکز نوآوری پست مازندران راه‌اندازی شد

مرکز نوآوری پست مازندران با حضور عضو هیات مدیره شرکت ملی پست ایران افتتاح شد.

به گزارش حرف آنلاین،  قادری رئیس مرکز نوآوری شرکت پست ایران  در نشست خبری راه اندازی مرکز نوآوری پست مازندران، با اشاره به اینکه خطوط ارتباطی به اندازه خوبی در سطح کشور ایجاد شده و پست به عنوان تکمیل شدن این چرخه فعال است‌، گفت:  رسالت امروز پست حمایت از تولید و کسب و کارهای اینترنتی است‌. کسب و کارها می توانند با پست فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنند که منجر به توسعه اقتصادی در نقاط دور و نزدیک کشور می شود.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست افزود: پست با این برنامه مشکل بازار تولیدکنندگان سطوح مختلف را با کمک شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در راستای توسعه اقتصادی برای کسب و کار اینترنتی فراهم می‌کند.

به گفته وی، مرکز نوآوری محوریت این اقدام پست را برعهده دارد و تاکنون حدود ۱۱۸ شرکت دانش بنیان در مرکز نوآوری عضو شدند . مرکز نوآوری پست مازندران دوازدهمين مرکز در کل کشور است که راه اندازی می شود تا شرکت های دانش‌بنیان اقدامات مورد نیاز پست و جامعه را در توسعه کسب و کارهای اینترنتی انجام دهند.

بخشی مدیر کل پست مازندران نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه، سال گذشته ۵۵۹۰۰۰۰ مرسوله از  مردم استان مازندران در سال ۱۴۰۱ دریافت و در سطح کشور توزیع شد، گفت:

۷۷۰۰۰۰۰ مرسوله نیز وارد پست مازندران شد و میان گیرندگان توزیع شد. وی افزود : ۱۸۰۰۰۰۰ مکان شهری و ۱۵۸۰۰۰۰ مکان روستایی ثبت‌شده پستی در استان مازندران وجود دارد که تولیدکنندگان می توانند از این ظرفیت برای بازاریابی و فروش بهره‌برداری کند.

به گفته وی، نیاز داریم شهرداران و دهیاران در نصب پلاک مکان‌محور همکاری و همیاری لازم را انجام دهند اما به دلیل نداشتن نقشه جامعه شهری و روستایی و تامین اعتبار اجرای این طرح در استان کم فروغ است. در واقع بواسطه بارکد پستی می تواند قاچاق کالا را حذف کرد چون با این بارکد مبدا تا مقصد قابل کنترل است. در واقع پست در حوزه های مختلف می تواند در اقتصاد کشور تاثیربسزایی داشته باشد.