لِفت دهید

این روزها راه‌اندازی کانال‌های غیرقانونی در کشور سرعت قارچ‌گونه‌ای دارد و هنوز مرجع خاصی نتوانسته آنها را ساماندهی کنید، گاهی اخبار و اطلاعاتی از این صفحات مجازی به گوش می‌رسد که علاوه بر ایجاد استرس و نگرانی، بدبینی و بی‌اعتمادی را هم به‌دنبال دارد و می‌تواند در همه حوزه‌ها تأثیرگذار باشد. یکی از این حوزه‌ها، […]

1

این روزها راه‌اندازی کانال‌های غیرقانونی در کشور سرعت قارچ‌گونه‌ای دارد و هنوز مرجع خاصی نتوانسته آنها را ساماندهی کنید، گاهی اخبار و اطلاعاتی از این صفحات مجازی به گوش می‌رسد که علاوه بر ایجاد استرس و نگرانی، بدبینی و بی‌اعتمادی را هم به‌دنبال دارد و می‌تواند در همه حوزه‌ها تأثیرگذار باشد.

یکی از این حوزه‌ها، ورزش فوتبال است، باشگاه نساجی مازندران با هدف رسیدن به درآمد پایدار در حوزه رسانه در اقدامی قابل توجه با صدور اطلاعیه‌ای از هواداران خود خواست از صفحات غیررسمی این باشگاه که با سوءاستفاده از نام نساجی در حال فعالیت هستند، خارج شوند.

* هدف باشگاه رسیدن به درآمد پایدار است

در همین زمینه محمد (مهران) کاظمی معاون اجرایی باشگاه نساجی مازندران که خود از پیشکسوتان ورزشی‌نویس عرصه خبر است، با بیان اینکه علی رغم میل باطنی، باشگاه مجبور شد برای جلوگیری از برخی سوءاستفاده‌ها چنین اطلاعیه‌ای صادر کند، اظهار کرد: پیاده نشدن قانون کپی‌رایت در ایران سبب شده نه‌تنها باشگاه‌ها بلکه تیم ملی هم ضربات جبران‌ناپذیری را متحمل شود.

وی افزود: در تیم‌های پرطرفداری مثل استقلال و پرسپولیس انبوهی از درگاه‌های اطلاع‌رسانی در قالب اینستاگرام و تلگرام بدون حتی اطلاعِ باشگاه وجود دارد که شدیداً این مسئله سبب مشکلات عدیده‌ای برای باشگاه شده است و به‌نوعی کنترل و پیگیری این تعداد صفحات مجازی که در واقع حق باشگاه است، به‌راحتی میسر نیست.

به گزارش فارس، معاون اجرایی باشگاه نساجی مازندران با اعلام اینکه همه تیم‌ها باید تنها یک درگاه اطلاع‌رسانی رسمی و نهایتاً درگاه اختصاصی دیگر برای کانون هواداران خود داشته باشند، تأکید کرد: حال که نساجی تازه به لیگ برتر وارد شده و تعداد صفحات اطلاع‌رسانی غیررسمی این باشگاه، چندان نیست، قبل از رشد قارچ‌گونه این صفحات باید هر چه سریع‌تر از فعالیت‌شان تحت قالب عنوان نساجی جلوگیری شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه سال گذشته استقلال و پرسپولیس هم در این زمینه شکایت کردند و حتی در مقاطعی از سال جلوی گفت‌وگوی مربیان و بازیکنان‌شان با رسانه ملی را نیز گرفتند، خاطرنشان کرد: این خواسته همراه اول و متعاقب آن ایرانسل از این باشگاه‌ها بود.

کاظمی با بیان اینکه به‌دنبال این سامان‌بخشی، امیدواریم باشگاه از طریق تبلیغات و جذب اسپانسر به درآمدزایی پایدار برسد، تصریح کرد: صفحه رسمی باشگاه بنا به دلایلی مدت‌هاست فعالیتی ندارد و پس از تحولات تازه مد نظر باشگاه، فعالیت‌هایش را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: برخی از صفحات مجازی موجود که با اسم نساجی و به‌عنوان هوادار فعالیت می‌کنند اصلاً از قائم‌شهر اداره نمی‌شوند و برخی حتی از شهرهای جنوبی کشور ساپورت می‌شوند که ما اصلاً شناختی روی این افراد نداریم و نمی‌دانیم آیا واقعاً هوادار نساجی هستند یا اهداف دیگری در سر دارند.

معاون اجرایی باشگاه نساجی مازندران گفت: حتی بسیاری از گردانندگان این صفحات خبرنگار نیستند و کوچک‌ترین آشنایی با اصول اولیه خبرنگاری ندارند و به همین دلیل برای باشگاه و حتی شهرمان ایجاد دردسر و حواشی می‌کنند.

* اطلاعیه باشگاه

سال گذشته و با یک همت عمومی و دست در دست هم توانستیم نساجی مازندران را پس از 24 سال به سطح اول فوتبال کشور بازگردانیم و از آن روز دریچه‌ای تازه از دنیای حرفه‌ای‌گری به روی‌مان باز شد که همتی عمومی و اتحادی همه‌جانبه را می‌طلبد.

حضور در لیگ برتر و رقابت‌ با تیم‌های دولتی و صنعتی که از همه لحاظ تا بُن دندان مسلح بوده و از همه امکانات و ابزاری بهره‌مندند، می‌طلبد که همه هواداران لااقل به‌صورت معنوی پشت تیم محبوب خود بوده و زمینه‌ای ایجاد کنند که نساجی مازندران بتواند در این آوردگاه مهم، سربلند باشد.

رقابت با بزرگان فوتبال مستلزم هزینه‌های بسیاری است که بخشی از این هزینه‌ها باید از طریق حامیان مالی فراهم شود اما یک گسستگی سبب شده آنها تمایلی به همکاری با باشگاه نساجی مازندران نداشته باشند و آن هم وجود ده‌ها سایت، کانال تلگرامی و اینستاگرامی و … با نام «نساجی» است.

وجود این سایت‌ها و کانال‌ها سبب شده تا امروز عقد قرارداد با حامیان مالی با مشکل مواجه باشد و به‌رغم همه تلاش‌ها و درخواست‌ها، متأسفانه عده‌ای کماکان سعی دارند با سوءاستفاده از نام نساجی مازندران برای خود کلاهی از این نمد بدوزند لذا از این طریق از همه هواداران باشگاه نساجی مازندران درخواست داریم به‌طور عملی عشق و علاقه خود به این تیم را با خروج از این کانال‌ها و صفحات مجازی نشان داده و به باشگاه نساجی مازندران کمک کنند با داشتن تنها یک کانال و صفحه مجازی و همین‌طور سایت، بخشی از هزینه‌های خود را تأمین کرده و پای اسپانسرها را به این باشگاه باز کند.

بدیهی است به‌زودی از طریق مراجع قضایی هم پرونده‌ای در این زمینه تشکیل خواهد شد تا جلوی سوءاستفاده سوءاستفاده‌گران گرفته شود.