۸ هزار مسکن ملی در مازندران ساخته می شود

استاندار مازندران از شروع ساخت ۸ هزار مسکن ملی در مازندران خبرداد و گفت : اگر مسائل زیر بنایی حل و فصل شود، سهم مازندران در رونق اقتصاد کشور تا ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش حرف آنلاین، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در جلسه طرح ها و پروژه های محرومیت زدایی با حضور سردار آبرومند، دبیر قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) کشور با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات استان وجود سه هزار و ۶۰۰ روستاست که هریک از این روستاها پنج تا ۴۰ شهید تقدیم این نظام کردند، گفت :  به‌رغم ظرفیت ها و توانمندی های آن‌ها هنوز مردم این روستاها از توسعه و رونق اقتصادی برخوردار نشدند.

وی با اذعان بر اینکه اگر چه در سال های پس از انقلاب کارهای زیادی در توسعه زیر بنایی صورت گرفته است، افزود : کمتر از ۲۰ درصد از ظرفیت های توسعه ای اقتصادی استان برای افزایش تولیدات کشاورزی و صنعتی استفاده می‌شود.

حسینی پور تصریح کرد : اگر مسائل زیر بنایی حل و فصل شود، سهم مازندران در رونق اقتصاد کشور تا ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به اهمیت جاده سازی، تامین آب و حل مشکلات بازار محصولات تولیدی کشاورزی مازندران، خاطرنشان کرد : با عنایت دولت سیزدهم ساخت هشت هزار مسکن ملی در مازندران کلید خورده است.

او ادامه داد : با اجرای طرح لایروبی آب بندان های مازندران توسط قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی ، علاوه بر افزایش ذخیره آب کشاورزی و توسعه فعالیت های شیلاتی و گردشگری نیز رونق می گیرد.

استاندار مازندران عملکرد قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی را بسیار عالی برشمرد و اظهار کرد: این قرارگاه ساخت ۱۵ هزار مسکن را برای افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و خانواده شهدا متقبل شده است، البته زمین برای ساخت این تعداد واحدها باید تامین شود.

سید محمود حسینی پور در پایان اشاره کرد : طرح تقویت اقتصاد ۵۰۰ روستا به کمک قرارگاه محرومیت زدایی نیاز دارد که مورد توجه هم قرار گرفت.