۸۵درصدمصوبات کارگروه رفع موانع تولید بابل اجرایی شد/ بانک‌ها همکاری نمی‌کنند

فرماندار شهرستان بابل ضمن انتقاد از عدم همکاری بانک ها در اجرای مصوبات، از اجرای ۸۵درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد.

به گزارش حرف آنلاین، قاسم عزیززاده گرجی فرماندار بابل درباره آخرین وضعیت تولید بابل گفت: در ۹ ماه گذشته ۲۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در بابل برگزار شد، ۶۴ مصوبه داشته که ۸۵ درصد آن اجرایی شده است.

وی‌با بیان اينکه در سال گذشته عملکرد این کارگروه ۱۸ جلسه با ۶۴ مصوبه بود، اظهار داشت: در بخش تسهیلات رونق تولید،  امسال هیچ واحدی موفق به اخذ تسهیلات از بانک‌های استان نشدند .  به گفته وی، ۵۲ واحد با ۸۳۴ میلیارد تومان معرفی به بانک ها شدند اما میزان دریافتی صفر بوده است.

عزیززاده گرجی درباره سهمیه اشتغال شهرستان بابل نیز گفت: ۶۷۵۵ نفر سهمیه اشتغال شهرستان بابل در سال ۱۴۰۱ بود که تاکنون ۷۸ درصد محقق شده است که تاپایان سال بیش از ۱۰۰ رصد محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح بهین یاب در حوزه صمت هیچ پرداختی صورت نگرفته است، افزود: در حوزه جهادکشاورزی نیز فقط ۵ درصد محقق شده است اما

در بند الف تبصره ۱۸ نیز فقط ۲۲ درصد محقق شده است.

فرماندار بابل عمده مشکلات تولید شهرستان را عدم همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش اعلام کرد و گفت:  تاکنون ۱۰۳ طرح به بانک ها معرفی شده اما دریافتی آنان صفر است.

وی تعیین تکلیف زمین های بلاتکلیف شهر‌ک های صنعتی بابل را دیگر مشکل تولید دانست و تصریح کرد: با تعیین تکلیف این اراضی سرمایه گذاری های جدید محقق خواهد شد.

به گفته وی، بخشودگی جریمه تسهیلات از سوی بانک ها نیز در استان با وجود قانون اجرا نمی شود.

حسینی پور استاندار مازندران پیش از برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید،  از یکی از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی منصورکنده بابل بازدید کرد.