۶۱ درصد فارغ التحصیلان مازندران بیکار هستند

استاندار مازندران میزان بیکاری فارغ التحصیلان مازندران را ۶۱ درصد اعلام کرد و گفت: اینکه نرخ بیکاری از متوسط کشوری بیشتر باشد دغدغه جدی خانواده‌های مازندران است.

به گزارش حرف آنلاین ؛ سید محمود حسینی پور امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری که در استانداری برگزار شد، با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته فراجا و گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، اظهار کرد: نیروی انتظامی با تلاش شبانه روزی اجازه ندادند دشمنان به اهداف خود برسند.

وی با اشاره به اینکه مازندران تشنه نگاه راهبردی است، افزود: در بسیاری از عرصه‌ها نگاه راهبردی نداریم. لازم است مدیران خود و یا افرادی که برنامه راهبردی دارند وارد مجموعه کاری کنند.

استاندار مازندران بر ضرورت پیاده سازی زنجیره تامین و ارزش در بخش اقتصادی استان تاکید کرد و ادامه داد: متولیان اجرایی استان باید متوجه ظرفیت‌های استان باشند و این موضوع توسعه به همراه دارد.

این مسئول، استفاده از ظرفیت نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را در زنجیره‌های تامین و ارزش الزامی دانست و گفت: باید طرح عملیاتی زنجیره تامین و ارزش در مازندران تدوین شود تا راهبرد اقتصادی و اشتغال استان در ۱۵ سال آینده مشخص شود.

حسینی پور، استفاده از کریدور شمال-جنوب را یک ظرفیت برای مازندران دانست و افزود: اگر بتوانیم طرح راهبردی آماده کنیم بودجه برای این بخش هم  از سوی دولت مصوب خواهد شد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه اگر “طرح تمام” از جانب خانه صنعت و معدن باشد مورد حمایت قرار می‌گیرد، اظهار کرد: لازم است تمام جوانب طرح تمام مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر اقدامات خوبی برای توسعه اقتصادی در مازندران انجام شد، گفت: منطقه آزاد مازندران منحصربفرد است. اگر مدیریت استان جانمایی معنوی را برای این حوزه ایجاد کند شاهد تاثیر و تحول شگرفی برای استان هستیم.

حسینی پور با تاکید بر احساس مسئولیت مدیران مازندران در اجرای کار، افزود: در مازندران زیر ساخت‌ها مشکل دارد. سازمان بنادر باید ۲۴ ساعته پای کار باشد. نباید کالاهای استان مازندران از بنادر گیلان هدایت شود.

استاندار مازندران اضافه کرد: سازمان بنادر مازندران موظف است تمام حمل و نقل‌های مورد نیاز خود برای حمل کالا هماهنگ کند.

این مسئول با اعلام اینکه میزان بیکاری فارغ‌التحصیلان مازندران نسبت به بیکاری کشور ۲۰ درصد بیشتر است، گفت: اینکه برای بیکاران تحصیل کرده چه کاری انجام دهیم موضوعی است که باید کارگروه تشکیل شود.

وی میزان بیکاری فارغ التحصیلان مازندران را ۶۱ درصد اعلام کرد و افزود: اینکه نرخ بیکاری از متوسط کشوری بیشتر باشد دغدغه جدی خانواده‌های استان است.

حسینی پور بر ساماندهی بیکاران در مازندران تاکید کرد و ادامه داد: بسیاری از صنایع استان نیازمند کارگر هستند اما انتظار شغل غیر از کارگری دارند.

وی با تاکید براینکه بسیاری از کارگران هر صبح در خیابان‌ها معطل می‌مانند و در انتظار کار هستند، اظهار کرد: این کارگران باید در شرکت‌های کاریابی ساماندهی شوند.

استاندار مازندران بر ضرورت ساماندهی کارگرانی که اتباع خارجی هستند تاکید کرد و یادآور شد: اتباع بیگانه باید دارای شناسنامه باشند.

این مسئول به درخواست وزیر آموزش و پرورش در خصوص توسعه هنرستان‌ها در جوار صنایع اشاره کرد و گفت: وقتی هنرستان‌ها در مجاورت شهرک‌های صنعتی مستقر شوند تحصیل همراه با کارورزی صورت می‌گیرد.

حسینی پور به ایجاد اشتغال از طریق دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و افزود: اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی میزان بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه لازم است دانشگاه علمی کاربردی در مراکز صنعتی و با استارتاپ‌ها پیوند زده شود میزان اشتغال در استان ارتقاء می‌یابد، اظهار کرد: علمی شدن صنعت کشاورزی از ضروریات است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران نیز اظهار کرد: در حوزه کشاورزی زنجیره تامین و ارزش تشکیل شد که در بخش مرکبات، زنبورداری، طیور راه اندازی شده است.

حسن عنایتی با تاکید براینکه زنجیره ارزش در بخش طیور در مازندران از ضروریات است، گفت: لازم است بارانداز صنعت طیور در مازندران راه اندازی شود.