۵ درصد وام مشاغل خانگی مازندران به حوزه پوشاک اختصاص یافت

معاون اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران گفت: مازندران از متوسط وام مشاغل خانگی کشور سهم بالاتری داشت و ۵ درصد وام مشاغل خانگی در حوزه پوشاک به استان اختصاص دارد.

رمضان مهدی زاده امروز در حاشیه نخستین جشنواره و فن بازار پوشاک صنایع در آمل، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح ملی مشاغل خانگی وزارت کار توفیق داشته در خدمت بخش توسعه اشتغال استان باشد.

وی افزود: از ۱۲۵ هزار نفر متقاضی مشاغل خانگی در سامانه وزارت کار تاکنون ۲۷ درصد در حوزه آقایان به ۷۳ درصد در حوزه بانوان بوده است و پراکندگی متقاضیان مشاغل خانگی در استان نشان داد که پوشاک با ۲۶ درصد در رتبه اول متقاضیان مشاغل خانگی در بین بیش از ۳۵۰ عنوان شغلی قرار دارد.

مهدی زاده خاطرنشان کرد: هدف ما شبکه سازی و اتصال به بازار و بخش برندسازی است که بتوانیم پایدارسازی مشاغل خرد خانگی را انجام دهیم.

او ادامه داد: دستاوردهای طرح ملی مشاغل خانگی را فراموش نکرده و سعی کردیم به عنوان یک نهاد توسعه‌ای آن را گسترش دهیم.

معاون اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه مازندران ۳ درصد وام مشاغل خانگی از سال ۱۳۹۰ تاکنون را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: تراکنش شهرستانی هم نشان می‌دهد که شهرستان قائمشهر با بیش از ۱۸۰۰ نفر رتبه نخست، شهرستان ساری رتبه دوم و شهرستان آمل رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

این مسئول ادامه داد : پوشاک بعد از فرش رتبه دوم حمایت های مالی مشاغل خانگی کشور را به خود اختصاص داده و این آمار بر اساس سامانه وزارت کار مطرح شده است.

مهدی زاده یادآور شد: مازندران از متوسط وام مشاغل خانگی کشور سهم بالاتری داشت و ۵ درصد وام مشاغل خانگی در حوزه پوشاک به استان اختصاص دارد.

وی بیان کرد: مازندران از نظر حمایت پوشاک جزء استان های برتر کشور است و قائمشهر بیشترین وام دریافتی پوشاک را به خود اختصاص داده است.