۴۰۰ خانواده در انتظار خانه‌دار شدن در میارکلا

مدیرعامل مسکن مهر میارکلای ساری گفت: در حال حاضر، از پروژه ۲ هزار و ۸۰۰ واحدی مسکن مهر میارکلا، ساخت حدود ۴۰۰ واحد باقی مانده است. به گزارش حرف؛ پروژه ۲ هزار و ۸۰۰ واحدی مسکن مهر میارکلا در ۱۳ کیلومتری شمال‌غربی ساری، از سال ۱۳۸۷  آغاز شد و با وجود وعده اتمام آن در […]

مدیرعامل مسکن مهر میارکلای ساری گفت: در حال حاضر، از پروژه ۲ هزار و ۸۰۰ واحدی مسکن مهر میارکلا، ساخت حدود ۴۰۰ واحد باقی مانده است.

به گزارش حرف؛ پروژه ۲ هزار و ۸۰۰ واحدی مسکن مهر میارکلا در ۱۳ کیلومتری شمال‌غربی ساری، از سال ۱۳۸۷  آغاز شد و با وجود وعده اتمام آن در سال ۱۳۹۰، همچنان از مشکلاتی برخوردار است.

البته الان تمامی واحدها مالک دارد، مردم در حدود هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر میارکلا سکونت دارند، ساخت حدود هزار پروژه به اتمام رسیده است.

طی گزارشات میدانی خبرنگار حرف، تعدادی از ساکنین مسکن مهر میارکلای ساری از کمبود امکانات در واحدها و محوطه گلایه‌هایی دارند، از این رو گفت‌وگویی با مدیرعامل مسکن مهر میارکلای ساری ترتیب داده شد که در ادامه خوانیم؛

*انشعابات آب برخی واحدها در حال انجام اشت

حسین محمودی با تاکید بر این نکته که در حال حاضر متاسفانه هنوز انشعابات بعضی از واحدها با وجود تکمیل شدن نصب نشده است، گفت: متاسفانه در پی بی‌توجهی برخی از مدیران تعاونی‌ها انشعابات آب در برخی از واحدها نصب شده در بخش برق و گاز ساکنین مشکلی ندارند، البته لوله‌کشی آب در اسرع وقت انجام خواهد شد.

*افتتاح مدرسه در سال آینده

وی در خصوص عدم زیرساخت‌های لازم همچون اماکن آموزشی، اظهار کرد: ساخت اماکن در حوزه‌های مختلف از وظایف نهادهای مرتبط است، همچون آموزش و پرورش که اقدام به تاسیس یک مدرسه ۱۸ کلاسه کرده و قرار است در سال آینده افتتاح شود.

*از ساخت میدان تا زیرسازی برای آسفالته شدن

محمودی با اشاره به آخرین وضعیت آسفالت، جدول‌بندی بین بلوک‌ها و خیابان‌ها در مجتمع، عنوان کرد: جدول‌بندی انجام شد، میدان و بلوار ساخته شده، برق برای تبربرق‌ها تامین شده، برای آسفالته کردن در حال زیرسازی هستیم که اواخر آبان ماه به اتمام می‌رسد، ساخت حدود ۴۰۰ واحد باقی مانده است.

*نصب دکل مخابرات و افزایش آنتن‌دهی

مدیرعامل مسکن مهر میارکلای ساری همچنین اضافه کرد: پل عابر پیاده روبروی مسکن مهر در حال ساخت است تا دو ماه دیگر نصب می‌شود، بحث مهم زیرگذر و دوربرگردان در حال پیگیری است، مخابرات تا ۱۰ روز دیگر دکل برای آنتن‌دهی را نصب خواهد کرد.

*پیگیری برای کاهش سود تسهیلات دریافتی از بانک تجارت

این مسئول با اعلام اینکه هزار و ۸۰۰ واحد به بانک مسکن و ۹۶۰ واحد به بانک تجارت معرفی شده بود، تاکید کرد: سود دریافتی بانک مسکن بعد از ارائه تسهیلات مسکن به مالکان ۷ درصدی بوده در حالی که بانک تجارت سود ۱۲ درصدی طلب کرده، در این خصوص برای کاهش ۵ درصدی سود با پیگیری‌های صورت گرفته پرونده به دادستان مرکز استان رسید و امیدواریم که شاهد دریافت سود ۷ درصدی از مردم باشیم.

گفتنی است؛ هر واحد این مجموعه، با احتساب انباری و پارکینگ ۷۵ الی ۹۰ متر است که بخشی از آن وام بانکی و بخش دیگر، از سوی مالک پرداخت می‌شود، در طی یک سال گذشته با افزایش قیمت مسکن واحدهای خالی با استقبال زیادی همراه بوده تا جایی که ظرفیت فروش کامل شده و برخی هنوز امید دارند که بتوانند در مجتمع میارکلا صاحب خانه شوند.