۳۷ نفر بر اثر حوادث کار در مازندران جان باختند

پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که درسه ماهه امسال ۳۷ نفر بر اثر حوادث کار در استان جان باختند که ۲۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش حرف آنلاین ؛ تمام فوت شدگان مرد که ۲۶ نفرشان متاهل و ما بقی مجرد بودند.

بر اساس این گزارش، مهم ترین علت مرگ افراد در حوادث کار مازندران مربوط به سقوط از بلندی با ۱۴ نفر بوده است. برخورد با جسم سخت ۹ نفر و برق گرفتگی و سایر هر کدام با ۷ فوتی در رتبه های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که شهرستان ساری با ۶ مورد، آمل با پنج و بابل با چهار مورد بیشترین و شهرستان های عباس آباد، فریدونکنار و محمود آباد و نور هر کدام با یک کشته کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

تفکیک سنی کشته شدگان هم نشان می دهد که بیشترین سن مربوط به ۱۱ نفر از فوت شدگان در ۴۱تا ۵۰ سالگی قرار داشتند.

گزارش پزشکی قانونی مازندران همچنین از افزایش ۱۱ درصدی مصدومیت حادثه کار در استان طی سه ماهه امسال پرده برداشت. در این مدت ۱۹۳ نفر مصدوم ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که ۱۸۴ نفر مرد و بقیه زن بودند.

کارشناسان تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی بر لزوم رعایت مقررات از جمله داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی تاکید می کنند.