مدیر کل آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

۳۶هزار معلم در مازندران مشمول رتبه بندی شدند/پرداخت ۱۰۰۰میلیاردتومان پاداش بازنشستگان

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: حدود ۳۶ هزار معلم در مازندران مشمول این قانون شدند.

الناز پاک نیا: مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در نشست خبری با اشاره به اینکه رتبه بندی معلمان به این قشر جایگاه ویژه ای  بخشید، گفت: با تخصیص عنوان علمی انگیزه خوبی در بین معلمان ایجاد شد که حدود ۳۶ هزار معلم در مازندران مشمول این قانون شدند.

وی با بیان اینکه نتایج این قانون در سال های آینده بیشتر دیده خواهد شد، افزود: ۳۰ درصد معلمان براساس دستورالعمل اعتراض داشتند که در حال رسیدگی است اما از رسانه ها انتظار داریم که در تبیین این قانون برای جامعه تلاش نمایند.

کماای با اشاره به اینکه امتحانات نهایی امسال به دلیل تاثیر ۴۰ درصدی در کنکور اهمیت بسزایی دارد، تصریح کرد: ستاد استانی آزمون نهایی تشکیل شده و خانواده ها آمادگی روحی و روانی لازم را داشته باشند. تلاش می‌کنیم امنیت آزمون را با کمترین مورد برگزار کنیم.

وی به برگزاری برنامه های هفته معلم اشاره کرد و اظهار داشت: تجلیل از معلمان و اعلام معلمان برگزیده در دستور کار قرار دارد، معلمان برگزیده استانی براساس شیوه نامه انتخاب و تجلیل خواهند شد.

به گفته وی، کاهش مدارس مختلط، تداوم خدمات مدارس تک معلمی، جبران کمبود معلم، ساماندهی نیروی انسانی از برنامه های دیگر این نهاد در سال جاری است‌.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به برگزاری آزمون استخدامی در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ در روش جذب معلم است اما علاقه داریم که بیشتر از روش دانشگاه فرهنگیان جذب معلم داشته باشیم. حدود ۳۵۰ نفر ر مقطع ابتدایی استخدام خواهند شد و در متوسطه این عدد پیش بینی شده که دو برابر شود

کمالی از راه اندازی خانه یاریگران زندگی در ناحیه یک ساری خبر داد و افزود: برگزاری اردوها یکی از روش های تربیتی است که امسال سه هزار دانش آموز به راهیان نور اعزام شدند. با وجود اینکه استقبال بیشتر از این تعداد بود اما توانایی اعزام بیشتر از این نبود.

به گفته وی، اردوهای جهادی، جهاد تبیین و پاسخ به شبهات و برگزاری ۱۳۰۰ نشست در این حوزه، قرار گرفتن ۷۸۳ مدرسه در فعالیت جهاد تبیین، برگزاری پویش های مختلف در فضای مجازی، برپایی بزرگترین پویش کتابخوانی اقدامات مهم در حوزه پرورشی بود. همچنین ۱۲۰ رتبه کشوری در حوزه متوسطه و یک رتبه جهانی زیست شناسی نیز از سوی دانش آموزان کسب شد. امسال نیز برای مسابقات جهانی تیم شش نفره کشوری به اعزام خواهند شد که ۵ دانش آموز از تهران و یک دانش آموز از آمل است که باعث افتخار استان مازندران می باشد‌.

کمالی به اقدام موثر دولت در پرداخت پاداش بازنشستگان نیز گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش مازندران در سال گذشته پرداخت شد و در حال حاضر بدهی سال ۱۴۰۱ مانده در سال جاري پرداخت خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: امسال ۴۸ هزار نوآموز و پایه اولی پیش بینی شده و باید طرح سنجش شرکت کنند که ۵۱ پایگاه نیز برای این امر تدارک دیده شده است. در حال حاضر ۲۲ هزار نفر شرکت کرده اند و تا پایان اردیبهشت مهلت شرکت دارند. خانواده ها هر چه زودتر از طریق سامانه ای باید ثبت نام کنند تا سنجش سلامت نوآموز اجرایی شود.