۲۱۰۰۰ واحد مسکن روستایی در آمل ساخته و مقاوم سازی شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمل گفت: با اعطای تسهیلات مسکن روستایی،۲۱۰۰۰واحد منزل روستایی ساخته و مقاوم سازی شد. سید اسماعیل علوی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سال۸۴ بحث ساخت و مقاوم سازی را در روستاهای آمل پیگیر هستیم، گفت: با همکاری نظام مهندسی بعنوان طرح […]

1

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمل گفت: با اعطای تسهیلات مسکن روستایی،۲۱۰۰۰واحد منزل روستایی ساخته و مقاوم سازی شد.

سید اسماعیل علوی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سال۸۴ بحث ساخت و مقاوم سازی را در روستاهای آمل پیگیر هستیم، گفت: با همکاری نظام مهندسی بعنوان طرح قالب روستایی استفاده کردیم و تاکنون ۶۰درصد منازل روستایی بطور کامل مقاوم سازی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمل با اعلام این که هر روستای بالای ۲۰خانوار شامل طرح هادی میباشد گفت: ۲۱۷روستا شامل این طرح میباشند که اعتبار امسال ما ۴۰میلیون بازنگری و ۲۵میلیون تومان برای تهیه طرح هر روستا میباشد.

رییس بنیاد مسکن آمل تصریح کرد: در بیش از ۱۴۰روستا طرح هادی اجرایی شده است و ۹۰درصد جمعیت روستا از این طرح بهره مند هستند که ۸۷درصد این طرح ها در بخش دشت سر قرار دارد.

علوی ضمن تقدیر از پیگیری های نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش های دکتر یوسفیان مبلغ ۲۲میلیارد تومان اعتبار برای ۱۴۰روستا درنظر گرفته شد که تاکنون ۷۰درصد آن تخصیص یافت.

علوی با بیان اینکه یکی از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعطای سند مالکیت در سطح روستاها است، گفت: تاکنون نزدیک به ۲۷۰۰۰جلد سند در روستاهای آمل تحویل داده شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود:  اجرای طرح مسکن مهر را در شهرهای کمتر از ۲۵۰۰۰نفر در دستور کار داشتیم که تاکنون ۷۰۰واحد ساخته و تحویل داده شد.

سید اسماعیل علوی با اعلام اینکه یکی دیگر از وظایف بنیاد مسکن اعطای وام و تسهیلات برای حوادث غیر مترقبه روستایی مانند سیل،طوفان،زلزله است، گفت: برای هر منزل ۱۰میلیون تومان تسهیلات با سقف ۴درصد در نظر گرفته شده است.

علوی در پایان این نشست گفت: افتتاح طرح هادی تکمیل شده ۱۱ روستا در شهرستان آمل برای افتتاح در هفته دولت اعلام شده است البته 30روستا طرح هادی تکمیل شده دارند که 11 روستا در این هفته به بهره برداری می رسد.