وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

۱۴۰۱ سالی برای رونق صادرات مرکبات

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال ۱۴۰۱ را می‌توان سال رونق صادرات مرکبات دانست چراکه تمامی نیازهای صادرات بر تولید مازاد این محصول در کشور فراهم است.

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از یک باغ ۲۰ هکتاری مرکبات، بر صادرات مرکبات تاکید و اظهار کرد: تمامی نیازهای لازم برای صادرات تولید مازاد بر مصرف این محصول مهم استراتژیک کشور فراهم است.

وی تاکید کرد: برای حمایت از صادر کنندگان مرکبات با هدف رونق صادرات، تخفیف ۵۰ درصدی بازگشت ارز صادراتی به صادر کنندگان را اعمال خواهیم کرد.

وی بر اهمیت مقابله با آفت مگس میوه در باغ مرکبات استان مازندران اشاره کرد و گفت: سازمان حفظ و نباتات باید با شناخت فنی و تخصیص اعتبارات لازم در مسیر مقابله با این آفت تلاش کند و در این خصوص حمایت ویژه نیز صورت می‌گیرد.

به گزارش حرف آنلاین، وزیر جهاد کشاورزی صبح پنج شنبه با استقبال استاندار مازندران از جاده هراز وارد این استان شد.

ساداتی نژاد پس از ورود به شهرستان آمل به زیارت امامزاده ابراهیم (ع) آمل رفت و در جوار بارگاه این امامزاده عظیم‌الشان به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

در ادامه مسیر در پایانه صادراتی برنج آمل حضور پیدا کرد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت قیمت و عرضه و تقاضای بازار این محصول استراتژیک مازندران و نیز کشاورزان شمال کشور قرار گرفت.

ساداتی‌نژاد همچنین در گردهمایی سراسری مدیران ستادی معاونت امور باغبانی، معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران امور باغبانی استان‌های وزارت جهاد کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی ایران که در بابلسر در حال برگزاری بود، حضور یافت تا در جریان مشکلات این بخش‌ها نیز قرار گیرد.

علاوه بر آن وزیر جهاد کشاورزی از باغ ۲۰ هکتاری مرکبات در بابل بازدید کرده و سپس با حضور در روستای خرماکلا قائمشهر با ظرفیت‌های تولید لیموترش در این روستا آشنا و این مرکز را بازدید کرد.

استان مازندران سالانه با تولید ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تن انواع مرکبات به خصوص پرتقال رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون کشاورزان باغدار مرکبات مازندران در حال برداشت نارنگی هستند و از ۱۵ آبان نیز برداشت پرتقال در استان شروع می‌شود.