۱۲۷۵۱ دانش‌آموز مازندرانی در ۶۸ مدرسه نمونه دولتی تحصیل می‌کنند

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: ۱۲۷۵۱ دانش‌آموز مازندرانی در ۶۸ مدرسه نمونه دولتی استان تحصیل می‌کنند. به گزارش حرف؛ «اسفندیار نظری» در همایش دبیران مدارس نمونه دولتی شهرستان ساری برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۰ مقرر شد که از آموزش و پرورش سنتی به سمت آموزش پرورش بالنده، نو و خلاق پیش […]

6
معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: ۱۲۷۵۱ دانش‌آموز مازندرانی در ۶۸ مدرسه نمونه دولتی استان تحصیل می‌کنند.
به گزارش حرف؛ «اسفندیار نظری» در همایش دبیران مدارس نمونه دولتی شهرستان ساری برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۰ مقرر شد که از آموزش و پرورش سنتی به سمت آموزش پرورش بالنده، نو و خلاق پیش برویم و بر این اساس سند تحول بنیادین آغاز شد که دغدغه هایی را به دنبال داشت.وی با بیان اینکه کلید واژه سند تحول بنیادین واژه تربیت است، تصریح کرد: مدرسه باید مدرسه زندگی باشد و دانش آموزان زندگی کردن را در مدرسه یاد بگیرند و مدرسه باید طوری برنامه هایش را تنظیم کند که فرصت انتخاب، شادی کردن و مهارت آموزی را به دانش آموزان بدهد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش با چالش‌هایی نظیر ازدیاد جمعیت دانش آموزی، اجرای سند تحول بنیادین،تغییر ساختار و بازنشستگی زودرس نیروی انسانی روبه رو است. در سال‌های آینده بخشی از نیروها بازنشسته شده و در تأمین نیروی انسانی با مشکل مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه توانمندسازی معلمان و مدیران به چهار عامل دانش و مهارت کارکنان، اعتماد، ارتباطات و انگیزه بستگی دارد، ادامه داد: هنر معلم فقط تدریس نیست بلکه هنر آن تاثیرگذاری است و گاهی لازم است معلم به دانش آموز فرصت بدهد تا نظرها، دیدگاه‌های ناگفته خود نسبت به کلاس درس، امور شخصی و عاطفی و روش تدریس معلم را بدون نگرانی و اضطراب بیان کند.نظری با اشاره به کار معلم در ایجاد فرصت ها و موقعیت ها برای ظهور استعداد و توانایی دانش آموزان در ابعاد مختلف، اظهار داشت: تدریس خوب و لذت بخش، تدریس حرفه ای است که معلم بتواند با آشنایی به علوم تربیتی، یادگیری تکنولوژی آموزشی و روانشناسی به‌راحتی تدریس کند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران بیان داشت: متاسفانه در سال گذشته بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان در استان مازندران صرف کلاس‌های خصوصی و کنکوری شده است که ساری رتبه اول، قائمشهر رتبه دوم و آمل رتبه سوم را دارد.وی با تأکید بر ایجاد شرایطی برای ماندگاری دانش آموزان در مدارس، خاطر نشان کرد:آنچه که در بحث توانمند سازی معلمان به ما کمک می کند دانش حرفه ای، عمل حرفه ای و تعهد حرفه ای است که با اجرای شیوه های نوین و الگو های فضای تدریس به ماندگاری دانش آموزان در مدارس کمک خواهد کرد هم چنین معلم بایستی با تغییر صدا و تغییر شیوه تدریس خود به دانش آموزان بفهماند که ما هم به روز هستیم و می توانیم براحتی تدریس کنیم.
این مسئول تصریح کرد: استان مازندران دارای ۶۸ مدرسه نمونه دولتی است که ۳۰ مدرسه در دوره اول و ۳۸ مدرسه در دوره دوم می باشد همچنین تعداد کل دانش آموزان ۱۲۷۵۱ نفر است که از این تعداد ۵۱۶۹ نفر در دوره اول و ۷۵۸۲ نفر در دوره دوم مشغول به تحصیل هستند.