یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن شلتوک در مازندران تولید شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از تولید یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن شلتوک در استان خبرداد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: در کشت اول برنج یک میلیون و ۲۲۴ هزار تن شلتوک برنج در شالیزار‌های استان تولید شد.

احسان عباسپور درباره وضعیت برنجکاری استان مازندران در سال زراعی جاری افزود: امسال یک میلیون و ۲۲۴ هزار تن شلتوک برنج در ۲۰۹ هزار و ۹۳ هکتار اراضی شالیزاری استان تولید شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران افزود: با میانگین عملکرد ۸ هزار و ۱۴۵ تن در هکتار، ۲۱۲ هزار و ۱۰۹ تن شلتوک ارقام پرمحصول در ۲۶ هزار و ۴۳ هکتار و با متوسط عملکرد ۵ هزار و ۵۲۶ تن در هکتار یک میلیون و ۱۱ هزار و ۶۰۶ تن شالی ارقام محلی در ۱۸۳ هزار و ۵۰ هکتار مزارع شالیزاری مازندران برداشت شد.

عباسپور با بیان اینکه میانگین قیمت ارقام برنج محلی در شرایط پیک عرضه توسط زارعین ۶۰-۵۵ هزار تومان، میانگین قیمت ارقام برنج پرمحصول در شرایط پیک عرضه توسط زارعین ۴۲-۳۹ هزارتومان (میانگین قیمت برنج شیرودی، فجر و ندا) است، تصریح کرد: ارقام محلی غالب کشت در استان طارم مازند، طارم محلی، سنگ طارم و طارم گرمه و ارقام پر محصول غالب کشت در استان شیرودی، فجر و ندا است.

وی با اشاره به پرورش رتون در ۴۱ هزار هکتار و کشت مجدد برنج در ۶۳ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان، گفت: پیش بینی می‌شود ۳۰۰ هزار تن شلتوک از پرورش رتون و کشت مجدد برنج در در شالیزار‌های استان برداشت شود.