یک روز برای «اروست» + فیلم

اسحق پاک نیا: 24 مهرماه 1374 روز تاریخی برای مردم چهاردانگه و به ویژه اهالی روستای اروست این بخش است؛ مقام معظم رهبری در این روز سفری به این روستا داشتند و برکات این سفر، به گفته اهالی، آبادانی برای این منطقه و خروج از محرومیت 100درصدی بود.

با وجودی اینکه روستاهای چهاردانگه شهرستان ساری همچنان با مشکلات و کمبودها دست و پنجه نرم می کنند اما از حداقل های رفاهی نظیر آب، برق، جاده مناسب، گاز، تلفن و کمی هم اینترنت! برخوردار هستند. شوراها و دهیاری و اهالی روستای اروست به همین مناسبت مراسم گرامیداشتی برگزار کردند و استاندار، مدیران استان و تعدادی از خبرنگاران مهمان آنان شدند. روستائیان ضمن آنکه از سفر رهبری به عنوان خاطره ای خوش و یه یادماندنی نقل می کردند، انتظاراتی هم از مسئولان داشتند.

سید محمود حسینی پور در بدو ورود به این روستا، سراغ نخستین خواسته اهالی رفت، پل ورودی روستا؛ این پل 27 سال پس از سفر رهبری هنوز تکمیل نشده و گلایه اهالی اروست را در پی داشت. استاندار مازندران در بازدید از این پروژه نیمه‌تمام و در جمع اهالی قول تکمیل این را داد و گفت که در همین روزها پیمانکار مجدد ساخت پل را شروع خواهد کرد.

آب کشاورزی خواسته دیگر مردم باصفای روستای اروست بود. حفر چاه عمیق یکی از مصوبات سفر رهبری بود اما حفرچاه در سال های اخیر موفق نبوده و چاه رها شده بود. به گفته اهالی، این چاه در حال حاضر ظرفیت آب‌دهی مناسبی دارد. دستور استاندار مازندران خطاب به سازمان جهاد کشاورزی استان جهت کف‌کشی این چاه صادر شد و عالیشاه مدیرکل کمیته امداد استان مازندران که خود از اهالی همین روستاست، در جمع مردم از خیری سخن گفت که لوله های مورد نیاز انتقال آب چاه را فراهم کرده است.

روستائیان معتقدند که در صورت تامین آب کشاورزی ، جوانان آماده کشاورزی هستند و افرادی هم که مهاجرت کرده اند، به روستا باز خواهند گشت و همینطور درآمد روستاییان نیز افزایش خواهد یافت. تامین این دوخواسته پایان بخش سفر استاندار و مدیران به این روستا نبود. 20جهیزیه عروس که در نوبت دریافت بودند، از سوی کمیته امداد به آنان اهدا شد. همچنین 500 بسته معیشتی نیز میان خانواده های کم برخوردار توزیع شد.

براساس اعلام استاندار مازندران در این سفر و شورای اداری شهرستان ساری که در روستای اروست برگزار شد، 80 مصوبه برای حل مشکلات برای بخش چهاردانگه به تصویب رسید. با تلاش های شبانه روزی شرکت آب و فاضلاب پروژه آب‌رسانی به 8 روستای پشرت و کوات، قلعه سر و مالخواست، اروست و کردمیر، ولویه علیا و سفلی، اراء و تلمادره، نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.