گشایش نمایشگاه آثار هنرمندان نگارگر مازندران

حرف آنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران از آغاز بکار نمایشگاه آثار هنرمندان نگارگر مازندران به مناسبت بزرگداشت سالروز ولادت حکیم نظامی در ساری خبر داد و گفت: این نمایشگاه تا۲۳اسفند ماه جاری در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران دایر است. «عباس زارع» امروز(۲۱اسفند) در آئین بازگشایی نمایشگاه نقاشی ایرانی(نگارگری) به […]

حرف آنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران از آغاز بکار نمایشگاه آثار هنرمندان نگارگر مازندران به مناسبت بزرگداشت سالروز ولادت حکیم نظامی در ساری خبر داد و گفت: این نمایشگاه تا۲۳اسفند ماه جاری در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران دایر است.

«عباس زارع» امروز(۲۱اسفند) در آئین بازگشایی نمایشگاه نقاشی ایرانی(نگارگری) به مناسبت گرامیداشت بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه با هدف پاسداشت زبان و ادب پارسی و با توجه به ضرورت گرامیداشت یاد و نام مفاخر علمی، ادبی، هنری و …کشور، در راستای سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه بزرگداشت حکیم نظامی در کشور و استان مازندران برگزار می شود، اظهار کرد: امروز این نمایشگاه با کارگاه تخصصی استاد نگارگری ایران «یوسف حسینی» همراه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  افزود:بیش از ۱۱۰اثر از ۵۴نگارگر استان مازندران و ۳اثر از آثار شاگردان استاد محمود فرشچیان با موضوعات «پنج گنج، تذهیب، مینیاتور و گل و مرغ» در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده شده است.

وی به برگزاری کارگاه های تخصصی در حاشیه برپایی این نمایشگاه با موضوعات نقش و نگار در آثار نظامی،فرم و محتوا در نگارگری با تاکید بر آثار نظامی گنجوی اشاره کرد و گفت: همچنین برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی بصورت تئوری و عملی ویژه نگارگران و اساتید نقاشی ایرانی با حضور سرکار خانم دکتر«بتول آقامیری»  با عنوان نقش عنصر خیال در نقاشی ایرانی و آثار حکیم نظامی روز یکشنبه ۲۲اسفند ماه جاری ساعت ۱۱صبح در محوطه نمایشگاه نقاشی ایرانی(نگارگری) برگزار خواهد شد.
زارع با بیان اینکه برگزاری همایش شعر و ادب با شعرخوانی ۱۸نفر از شاعران استان مازندران از شرق تا غرب به همراه سخنرانی دکتر «رشید کاکاوند» شاعر، داستان نویس و پژوهشگر ادبیات فارسی با موضوع سیری در آثار حکیم نظامی نیز برای روز یکشنبه ۲۲اسفند تدارک دیده شده است، یادآورشد: تجلیل از «محمد نادریان» و «کیومرث فاضلی» دو پیشکسوت شعر و ادب استان را ساعت ۱۸همان روز خواهیم داشت.

وی از تولید موسیقی تلفیقی با عنوان «جان پاک» با شعری از نظامی گنجوی براساس دستگاه های ایرانی و تاکید برجنبه های موسیقی فولک استان با همراهی سازهای مختلف با مایه های عرفانی خبر داد و گفت: این اثر موسیقایی با آهنگسازی و تنظیم«حنیف شهمیرزادی» وبا خوانندگی «مجتبی بابایی» و همراهی گروه کر در روز ۲۳اسفندماه رونمایی می شود.

زارع با اشاره به اینکه آئین اختتامیه این ویژه برنامه بزرگداشت حکیم نظامی روز دوشنبه ۲۳اسفندماه از ساعت۱۶در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به همراه بخش پیام تصویری استاد فرشچیان برگزار می شود، بیان کرد: با توجه به اهمیت فضای مجازی و ضرورت تولید و نشر آثار در این بستر ۲پادکست با مدت زمان ۵۰دقیقه با عنوان «گنجی از گنجه» و «کلید گنج حکیم» تهیه و بازنشر داده خواهد شد. /شبستان