استاندار مازندران: ۳۸ شهر مازندران دارای بافت فرسوده است

استاندار مازندران، بهسازی بافت های شهری را از برنامه های مهم برشمرد و گفت: ۳۸ شهر استان دارای بافت فرسوده شهری است. به گزارش حرف آنلاین، محمد اسلامی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، بهسازی بافت های فرسوده را از برنامه های پیش بینی شده بیان کرد و گفت: ۳۸ شهر استان دارای بافت […]

2695003

استاندار مازندران، بهسازی بافت های شهری را از برنامه های مهم برشمرد و گفت: ۳۸ شهر استان دارای بافت فرسوده شهری است.

به گزارش حرف آنلاین، محمد اسلامی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، بهسازی بافت های فرسوده را از برنامه های پیش بینی شده بیان کرد و گفت: ۳۸ شهر استان دارای بافت های فرسوده است و باید نسبت به بهسازی آن اقدام کرد.

وی به مبحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: باید از تجربیات بخش های مختلف در حوزه صادرات محصولات بهره گرفت و به بسته بندی توجه کرد.

وی با بیان اینکه به گونه های سریع الرشد درختی برای ارتقای پوشش سبز نیاز داریم گفت: طبق برنامه ۱۰ میلیون نهال باید در استان غرس شود و اداره راه وظیفه دارد حاشیه راه ها را پاکسازی و برای غرس نهال آماده کند.

استاندار مازندران با عنوان اینکه منابع طبیعی باید نهال مورد نیاز را تامین کند افزود: توسعه گیاهان دارویی در عرصه شیبدار نیز باید مورد توجه قرار گیرد و کاشت گل محمدی در عرصه ها از جمله پیشنهادها است.

اسلامی به کشت گل محمدی در دودانگه ساری اشاره کرد و گفت: کاشت گیاهان دارویی می تواند در اقتصاد روستایی تاثیر زیادی داشته باشد و تولید گلخانه ای نیز از دیگر راهکارها برای توسعه اقتصاد روستایی به شمار می رود.

وی سطح گلخانه های استان را ۲۵۰ هکتار اعلام کرد و گفت: ۷۰۰ هکتار نیز گل و گیاه زینتی در فضای باز پرورش داده می شود.

استاندار مازندران، تنوع بخشیدن به الگوی کشت و محصولات اساسی و اولویت دار را در استان ضروری برشمرد و گفت: اراضی شالیزاری استان قابلیت تولید هشت تن شلتوک در هکتار را دارد و در حال حاضر این میزان تا پنج تن در هکتار است.

وی توسعه صنایع لبنی و شیر را از دیگر لازمه های اقتصاد استان برشمرد و گفت: مازندران سال قبل کمتر از ۱۰۰ هزار تن تولید مرغ داشته که ۶۰ درصد ظرفیت تولید بوده است.

استاندار مازندران توسعه حمل و نقل دریایی و اتوبان ساحلی را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: پسماند از مشکلات استان است، سالانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن پسماند در استان تولید می شود.

استاندار مازندران بر لزوم استفاده مردم از سواحل استان تاکید کرد و گفت: باید نسبت به آزادسازی حریم ساحلی اقدام شود تا مردم به راحتی بتوانند در تمامی فصول از آن استفاده کنند./مهر