کولاک در سازمان های شهرداری تا اولویتی به نام “زباله سوز”

گزارش – الناز پاک نیا: لایحه بودجه شهرداری آمل البته به گفته مدیرمالی شهرداری و اعضای شورای شهر آمل با اندکی تاخیر به این شورا تقدیم شد. لایحه بودجه ای که در بحران مالی شهرداری های استان مازندران و کشور می تواند خط مشی و رویه سال آینده این شورا را تعیین کند. شفیع زاده […]

گزارش – الناز پاک نیا: لایحه بودجه شهرداری آمل البته به گفته مدیرمالی شهرداری و اعضای شورای شهر آمل با اندکی تاخیر به این شورا تقدیم شد. لایحه بودجه ای که در بحران مالی شهرداری های استان مازندران و کشور می تواند خط مشی و رویه سال آینده این شورا را تعیین کند.

شفیع زاده رئیس شورای اسلامی شهر آمل در این جلسه با اعلام اینکه جلسات بررسی بودجه سال آینده از امروز با دریافت لایحه بودجه آغاز شده است، اظهار کرد: بودجه سال آینده تقدیم شورا شده است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه خدمات خوبی به شهروندان ارائه کنیم. اعضای شورای شهر اولویت های سال آینده آمل را مدنظر قرار دهند.

سعیدی مدیرمالی شهرداری در توضیحاتی درباره بودجه سال آینده شهرداری آمل اظهار کرد: سال ۹۷ اولین سال تغییرات اساسی در سازمان های شهرداری است. بودجه این سازمان ها باید در یک قالب بودجه ای از سوی شهرداری ارایه شود و بودجه های جداگانه ای در کار نخواهد بود. در این بودجه و براساس قانون جدید وزارت کشور مدیران عامل  سازمان های شهرداری رییس سازمان شده و سازمان ها تبدیل به دوایر شهرداری شدند.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون جدید تمام بودجه ها متمرکز پرداخت می شود و سازمان های شهرداری  در قالب ناظر به عنوان واحد ها به شهرداری کمک می کنند، تصریح کرد: بودجه سال آینده شهرداری آمل براساس فرمت جدید تنظیم شده است و به صورت کلی سال شروع بودجه تلفیقی شهرداری آمل در سال 97 خواهد بود.

سعیدی با اعلام اینکه ۱۳۷میلیارد تومان بودجه تلفیقی شهرداری آمل با سازمان های شهرداری تعیین شده است، اظهار کرد: این بودجه دقیقا درآمدی است که از مردم اخذ می شود و تبادلات مالی کیان شهرداری و سازمان ها در این بودجه دیده نشده است از این رو بودجه کاملا واقعی و شفاف است. رقم های تکراری در آن دیده نمی شود.

مدیرمالی شهرداری آمل درباره وضعیت سازمان عمران شهرداری نیز بیان کرد: تغییرات عمده ای در سازمان عمران براساس قانون جدید در نظر گرفته شده است، این سازمان دیگر توجیه اقتصادی ندارد  و این سازمان و شهرداری دیگر نمی توانند قراردادهای مالی داشته باشند. این سازمان مانند یکی از دوایر شهرداری، خدمات موردنیاز شهرداری را انجام خواهد داد.

وی با اعلام اینکه هزینه جاری شهرداری آمل نسبت امسال افزایش ده میلیارد تومان دارد و ۶۰میلیارد تومان بودجه جاری این شهرداری خواهد بود که علت آن افزایش تجمیع نیروی انسانی در شهرداری خواهد بود، عنوان کرد: ۷۳ میلیارد تومان مجموع هزینه های عمرانی شهرداری و سازمان های وابسته است.

شهردار آمل نیز در سخنانی با اشاره به اینکه وصولی درآمد این شهرداری حاصل تلاش های صورت گرفته ۵۸میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تا ۲۷ بهمن ماه امسال است، عنوان کرد: در سال 95 این میزان ۵۸ میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان بوده است از این رو در کسب درآمد از سال گذشته عقب تر نیستیم.در حوزه درامدهای حاصل از ارزش افزوده در سال  ۹۵ رقم ۲۷میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کسب شده است و در ۹۶ این میزان ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رقم مشابه بوده است.

وی با دفاع از بودجه ۱۳۷ میلیارد تومانی شهرداری آمل اظهار کرد: سیاست های انقباضی مسکن در سال اینده رخ می دهد و ارزش افزوده سال بعد نیز برابر امسال خواهد بود و برای افزایش درآمد باید تلاش برای وصول درآمدهای معوق صورت گیرد.

احمد امیرسلیمانی عنوان کرد: آنچه باعث می شود شهرداری دچار بحران شود اصل نقدینگی است، در شرایط اقتصادی با بدهکاران به شهرداری باید به صورت نقدی معامله صورت گیرد  زیرا دریافت زمین ها و املاک در این برهه کارساز نیست.

شهردار آمل درباره تخفیف های پایان سال نیز عنوان کرد: در هر ساله تخفیف 25 عوارض برای پایان سال در نظر گرفته می شد اما در سال جاری، این میزان حتی در 30 درصد نیز جنبه انگیزشی نخواهد داشت،

پیشنهاد شهرداری برای وصول بیشتر در آمدها  ۴۰ درصد تخفیف یا حداقل ۳۵ خواهد بود تا شوق و انگیزه برای متقاضیان ایجاد شود.

وی درباره وضعیت پروژه های عمرانی شهرداری آمل نیز تصریح کرد: هزینه های جاری شهرداری مشخص است و در بودجه دیده شده است، در حوزه عمرانی ابتیاع زمین پاساکش مهم ترین دغدغه شهرداری است که ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن تعیین شده است. پرداخت ۸ میلیارد تومان از این رقم در سال ۹۷ دیده شده است و مابقی را به صورت اقساط و چک در اختیار اوقاف قرار دهیم.

امیرسلیمانی از اختصاص 13 میلیارد تومان به حوزه آسفالت مناطق مختلف شهر آمل در بودجه سال آینده خبرداد و گفت: تملک بلوار ولایت شمالی و جنوبی به عنوان اولویت مهم دیگر شهرداری  هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در بودجه در نظر گرفته شده است اما مهمترین اولویت شهرداری در سال ۹۷ زباله سوز است.

جهانگیر آذری عضو شورای اسلامی شهر آمل نیز در سخنانی بیان کرد:  زباله و آسفالت مهم ترین معضل آمل است و این امر در تصویب بودجه سال آینده در نظر گرفته می شود. اگر قرار باشد به دنبال منابع دیگر برای تهیه زمین زباله سوز باشیم روند ساخت زباله سوز طولانی می شود ناچارا باید از اعتبارات شهرداری در این حوزه باید هزینه شود.

تسلیمی عضو دیگر شورای اسلامی شهر آمل خواستار مشارکت همه دستگاه ها و نهادها در ساخت زباله سوز شد و گفت: شهرداری آمل توان تامین همه هزینه های زباله سوز را ندارد و همه باید در این زمینه کمک کنند.

خسرو ابراهیم زاده سخنگوی شورای اسلامی شهر آمل نیز در سخنانی با بیان اینکه درخواست افزایش بودجه شهرداری برای تامین هزینه آسفالت وجود دارد، با قدردانی از تشکیل سازمان فرهنگی پس از دوسال اظهار کرد: در تهیه زمین پاساکش برای سایت زباله سوز، رنج دریافت زباله از شهرهای اطراف را داریم اما دغدغه و انتظار شهروندان رفع وضعیت زباله است که باید صورت گیرد.

وی بیان کرد: ساخت کشتارگاه صنعتی سیر اداری برای صدور پروانه را طی می کند که باید جدی گرفته شود و به انجام برسد. همچنین پل تاریخی شهر آمل که از سوی شهرداری دیده شده است ابتدا مرمت سپس رنگ آمیزی شود.