کمبود معلم با استمرار تدریس معلمان بازنشسته جبران می شود

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان این که اکنون چهار هزار و ۳۵۱ معلم مشمول بازنشسته هستند، بیان کرد: کمبود معلم با استمرار تدریس معلمان بازنشسته جبران می شود.

به گزارش حرف آنلاین ؛ حسین کمالی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران افزود: در راستای کمبود معلم ، طرح ادامه همکاری و فعالیت با معلمان مدرک تحصیلی کارشناسی با ۳۰ سال سابقه تا ۶۰ سالگی و معلمان با مدرک کارشناسی ارشد با ۳۵ سال سابقه تا ۶۵ سالگی عملیاتی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان این که اکنون چهار هزار و ۳۵۱ معلم مشمول بازنشسته هستند، بیان داشت: کمبود معلم با استمرار تدریس معلمان بازنشسته جبران می شود.

وی با تاکید بر این که دیپلماسی التماس برای ادامه کار معلمان بازنشسته در مازندران بسیار جدی است، گفت : موضوع مهم دیگر که آموزش و پرورش استان را با چالش مواجه می کند، مداخلات افراد مختلف در جابجایی و نقل و انتقالات معلمان است.

کمالی با بیان این که نقل و انتقال معلمان در مازندران با سفارش های افراد ساماندهی را بر هم می زند، گفت: مداخلات نباید مبنای برنامه ریزی آموزشی پرورش را بر هم زند.

این مسئول تصریح کرد: نیاز شهرستان های مبدا در نقل و انتقالات معلمان بسیار مهم هستند و نمی توانیم با توصیه ها، جابجایی انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران مهمترین اقدامات سال جاری را برگزاری آزمون پایه ۱۲ عنوان کرد و ادامه داد: این آزمون در ۱۸۰ حوزه بدون تخلف بین ۶هزار و ۱۰۰ دانش آموز برگزار شد.

کمالی با بیان این که تصحیح الکترونیکی اوراق دانش‌آموزان پایه ۱۲ برای نخستین بار عملی شده است، گفت: استان در تصحیح الکترونیکی رتبه نخست کشور را کسب کرد.

وی به اهمیت ثبت سفارش کتاب درسی که در حال حاضر ۹۸ درصد ثبت سفارش برای سال تحصیلی آینده انجام شد، اشاره کرد و ادامه داد: فضای آموزشی مازندران بسیار کم است و در واقع فقیر هستیم و از سوی دیگر والدین در چنین شرایطی به دنبال ثبت نام فرزندان در مدارس خاص هستند.

کمالی خاطر نشان کرد: رعایت محدودیت بندی مکانی در اولویت ثبت نام اصل است و تعادل هم باید در ثبت نام. انس آموزان حفظ شود.

او از برگزاری آزمون استخدامی با سهمیه ۴۰۵ نفری آموزش و پرورش مازندران اشاره کرد و گفت: ۴۰ درصد نمره کتبی و ۶۰ درصد ارزیابی مصاحبه حضوری و دیگر شاخص ها ملاک جذب است که در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به اهمیت توجه به ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان اشاره کرد و گفت که از اکنون در حال برنامه ریزی هستیم و شهرداران باید همکاری داشته باشند.

وی بیان داشت: پوشش و لباس دانش آموزان در حال برنامه ریزی است، یعنی نوع و کیفیت پارچه لباس دانش آموزان مورد اهتمام است.

کمالی با بیان این که بهسازی و شاداب سازی فضای مدارس برای سال تحصیلی آینده شروع شده است، گفت: رتبه بندی معلمان نیز در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان این که در ایام تابستان ۲۳۰ هزار نفر رشته دانش آموز در یکهزار و ۹۵۰ مرکز و پایگاه های آموزشی و ورزشی ثبت نام شدند، گفت: همچنین در ایام تابستان امسال، ۴۰۰ کلاس درس با همکاری خیرین به خصوص در مناطق محروم هوشمند سازی می شود.