کاهش بار ترافیک درون شهری چالوس

چالوس-خبرنگار حرف / شهردار چالوس با اشاره به ترافیک بعنوان یکی از مهمترین مشکلات این شهر گفت: برای کاهش بار ترافیک درون شهری طرح ها و پروژه های متعددی را در دست اجرا داریم که یکی از مهمترین این پروژه ها، خیابان 24 متری در مرکز شهر می باشد. مهندس جعفر ردایی افزود: به دیل […]

139406031044455325955554

چالوس-خبرنگار حرف /

شهردار چالوس با اشاره به ترافیک بعنوان یکی از مهمترین مشکلات این شهر گفت: برای کاهش بار ترافیک درون شهری طرح ها و پروژه های متعددی را در دست اجرا داریم که یکی از مهمترین این پروژه ها، خیابان 24 متری در مرکز شهر می باشد.

مهندس جعفر ردایی افزود: به دیل اینکه این منطقه (پادگان سابق شهید رجایی) مرکز تمرکز، ساماندهی و اعزام نیروهای استانهای شمالی به جبهه بوده و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند چالوس به واسطه این مهم قدمگاه 21 هزار شهید والامقام می باشد، این خیابان به نام قدگاه شهدا مزین شده است.

وی با تقدیر از تلاش ها و همراهی صمیمانه فرماندار، شورای اسلامی شهر، سپاه کربلا و سپاه شهرستان در تملک این ملک که تاثیر زیادی در هموار شدن مسیر کاهش ترافیک درون شهری چالوس خواهد داشت تصریح کرد: با جابجایی ایستگاه رادیودریا و برخی اقدامات دیگر، در این نقطه دارای دولاین جداگانه رفت و برگشت به سمت دریا و به سمت مرکز شهر خواهیم داشت که بدون شک تردد خودروها در دو لاین جداگانه و جلوگیری از ایجاد گره ترافیکی کمک شایانی خواهد داشت.

مهندس جعفر ردایی با بیان اینکه ملک ستاد نیروی انتظامی نیز برابر مصوبه در طرح تعریض قرار دارد گفت: در این خصوص نشستی هم با فرماندهی انتظامی استان داشتیم، بهرحال اجرای تملک این ملک هزینه جداگانه ای را می طلبد و باید برای جابجایی ستاد نیز زمین و مکان دیگری در نظر بگیریم. پیگیر این موضوع هستیم و با همکاری مسئولان انتظامی این مهم نیز در آینده اجرایی خواهد شد.

شهردار چالوس در خصوص مباحث مطروحه مبنی بر به خطر افتادن ساختمان کارخانه سابق حریربافی اظهارداشت: این پروژه هیچ آسیبی به کارخانه حریر بافی نمی زند. ضمن اینکه پیگیر هستیم تا این کارخانه به مکانی فرهنگی شود.

وی ادامه داد: خیابان 24 متری قدمگاه شهدا، با اجرای زیرسازی، آسفالت، احداث جدول، هدایت آبهای سطحی، جابجایی تیربرق و … در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

ردایی همچنین با اشاره به برخی دیگر از پروژه های مربوط به کاهش بار ترافیک شهر گفت: ادامه رینگ دو را در دست اجرا داریم که با انجام آسفالت، پیاده رو سازی، چراغانی، احداث جدول و … تا پایان سال کاملا راه اندازی خواهد شد. گره های ترافیکی دیگری مانند کوچه شهید کچویی خیابان دوستگر را در دست پیگیری داریم. همچنین تملکات ورودی خط هشت تا ساحل، تملک و بازگشایی خیابان جنب بیمارستان، تعریض چهارراه مرادی و … را نیز در دست پیگیری داریم. جاده ساحلی هم در دست اجراست که کمی زمان بر می باشد.

شهردار چالوس همچنین با تاکید بر ضرورت ایجاد پارکینگ در سطح شهر تصریح کرد: در همین راستا حدود 800 مترمربع زمین پشت بانک سپه با هزینه یک میلیاردتومان از محل درآمد شهرداری .خریداری شده است.

وی در پایان با بیان اینکه بهسازی گلزار شهدا با سرعت خوبی درحال اجرای، از اصلاح مبادی ورودی شهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هدایت آبهای سطحی و ساماندهی نهرهای سطح شهر مانند نهر اشکاردشت، آبرنگ و … نیز از برنامه های در دست اجرای شهرداری می باشد