کارگاه تخصصی دبیران اتحادیه‌ها انجمن‌های علمی برتر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت

کارگاه تخصصی دبیران اتحادیه‌ انجمن‌های علمی دانشجویان برتر جشنواره بین‌المللی حرکت با محوریت توانمندی‌ها در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده تربیت‌بدنی پردیس دانشگاهی با سخنرانی دکتر صیاد شیخی دبیر انجمن اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی محیط زیست برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که با حضور دبیران اتحادیه‌های دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد، دکتر شیخی به بیان دو نکته اساسی جهت تقویت و فعالیت بهتر و بیشتر دبیران اتحادیه‌ها پرداخت.

وی در امر ارزش‌گذاری تشکل‌های دانشجویی تاکید بر ماموریت محوری انجمن‌ها داشت و گفت: فراهم کردن فضایی برای پیدا کردن افراد هم‌فکر، استفاده از ظرفیت‌های علمی در مطالبه‌گری، اعتماد جامعه به دانشگاه، ورود فناوری‌ها و خلاقیت‌ها به رفع بحران‌ها، ورود نیروی جوان به حلقه‌های حل مشکلات، تربیت نیروی انسانی برای تشکل‌های مردم نهاد، حلقه اتصال دانشگاه به جامعه و نهادهای اجرایی و فرصتی برای تمرین اشتباهات از دیگر نکات در این زمینه است که دبیران اتحادیه باید توجه داشته باشند.

شیخی یادآور شد: در امر توسعه فردی به نکاتی چون یادگیری کارگروهی، یادگیری مدیریت( نیروی انسانی، زمان، هزینه…)، بالا رفتن اعتماد به نفس، توسعه برندینگ شخصی، بالا رفتن و بهبود فن بیان، ارتباط با ارگان‌ها و مدیران تقویت مهارت نوشتاری، آشنایی با چارچوب‌های اداری و اجرایی و بالا رفتن آستانه تحمل و قدرت تعامل باید توجه شود.

دبیر انجمن اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی محیط زیست نقش انجمن را بسیار مهم دانست و گفت: این انجمن‌ها موجب فعالیت دانشجویان و ترغیب آنها به کارهای علمی و به نوعی استعدادیابی دانشجویان می‌شوند.