شهردار تنکابن تاکید کرد؛

تجاری‌سازی کود استحصالی از کارخانه کمپوست تنکابن ؛ گامی مهم برای ایجاد درآمد پایدار

شهردار تنکابن گفت: تجاری‌سازی کود استحصالی از کارخانه کمپوست تنکابن گامی موثر در مسیر جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد درآمد پایدار شهری است.

محمد ابراهیم لاریجانی شهردار تنکابن در گفت‌وگویی از تجاری‌سازی محصول سایت زباله در این شهر خبر داد و اظهار کرد: تولید کود کمپوست از این سایت و همچنین عرضه آن به بازار فرصتی مهم و تازه برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی افزود: در شرایط سخت اقتصادی موجود در شهرداری‌ها، نیاز به افزایش درآمد پایدار به شدت حس می‌شود از این رو این اقدام که بتوان از یک کارخانه کمپوست محصولی تجاری تولید کرد گامی مهم در جهت تقویت و افزایش درآمدهای شهری است.

لزوم تفکیک درست زباله از مبدا

لاریجانی با اشاره به اینکه این محصول استحصالی از کارخانه در فواصل زمان متعدد از فیلترهای مختلف آزمایشگاهی عبور کرده، گفت: همچنین این محصول در فضای سبز شهری نیز مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر هم تجاری‌سازی آن با معرفی یه صاحبان صنوف در دستور کار قرار دارد.

شهردار تنکابن تاکید کرد: تولید کود استحصالی بدون کمک مردم ممکن نخواهد بود چرا که تفویک درست زباله از مبدا شرایط را برای تولید کود باکیفیت تسهیل می‌کند، با ادامه این روند امیدواریم بتوانیم با استقرار صنایع تبدیلی در این کارخانه، شاهد ورود سرمایه‌گذاران و دوست‌داران محیط زیست باشیم.

گفتنی است؛ کارخانه کمپوست زباله شهرستان تنکابن از شهریور ماه ۱۳۹۹ با هدف تولید سه محصول قابل بازیافت، غیر قابل بازیافت و مواد آلی آغاز به‌کار کرد.