چرا “حرف” در جشنواره مطبوعات شركت نمي كند؟!

حرف آنلاین:بر اساس تصميم مديريت روزنامه حرف هيچ آثاري از سوي اين نشريه  در جشنواره مطبوعات امسال استان مازندران شركت داده نشد. به گزارش حرف، با وجود اينكه گزارش ها و يادداشت هاي خوب و اثرگذاري در طول يكسال اخير از سوي خبرنگاران حرف در روزنامه چاپ شده است، بدليل نحوه گزينش هيئت داوران جشنواره […]

حرف آنلاین:بر اساس تصميم مديريت روزنامه حرف هيچ آثاري از سوي اين نشريه  در جشنواره مطبوعات امسال استان مازندران شركت داده نشد.

به گزارش حرف، با وجود اينكه گزارش ها و يادداشت هاي خوب و اثرگذاري در طول يكسال اخير از سوي خبرنگاران حرف در روزنامه چاپ شده است، بدليل نحوه گزينش هيئت داوران جشنواره و سابقه نه چندان مطلوب نحوه داوري در دوره هاي گذشته، روزنامه حرف تصميم گرفت در اين جشنواره شركت نكند. شنيده ها حكايت از آن دارد كه برگزار كنندگان جشنواره مطبوعات مازندران قصد دارند به نوعي نظير دوره هاي گذشته با اعمال نظر هاي غير تخصصي نتايج جشنواره را بصورت دلخواه رقم زنند. با توجه به درخواست برخي اهالي رسانه براي انتخاب داوران غير بومي ، علاوه بر اينكه اين امر تا كنون اتفاق نيفتاده، مصوبه هيئت مديره خانه مطبوعات در خصوص هيئت دوران نيز اجرايي نشده است. براساس مصوبه هيئت مديره خانه مطبوعات، سه نفر از اعضاي هيئت مديره، يك نفر نماينده اداره كل ارشاد و يك عضو ديگر ( احتمالا نماينده انجمن صنفي رسانه هاي مجازي) اعضاي هيئت مديره را تشكيل مي دهند. اداره كل فرهنگ  و ارشاد اسلامي استان پس از رويت مصوبه، در اقدامي عجيب ضمن ناديده گرفتن مصوبه مذكور، دستور انتخاب هيات داوران  به نحوي كه  خود مي خواهد  را صادر كرد. داوري آثار اهالي رسانه توسط افراد بومي امكان ايجاد حواشي براي جشنواره به همراه  تكرار اتفاقات ناخوشايند دوره هاي گذشته را افزايش خواهد داد. ظاهرا منابع مالي استفاده از داوران غير بومي نيز وجود دارد! وقتي از 200 ميليون توماني كه دكتر فلاح استاندار مازندران براي هديه روز خبرنگار در اختيار ارشاد قرار داده است، براحتي 20 ميليون تومان آن براي نشست افطاري مديران رسانه ها با استاندار هزينه مي شود، قطعا دست اندركاران جشنواره (  بخوانيد اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان) از آن 180 ميليون تومان باقي مانده اندكي را براي داوري جشنواره مي توانند خرج كنند تا از آن نشست هم انديشي بي فايده و بي نتيجه ، لااقل براي اموري مهم هزينه شده باشد! البته ذكر اين نكته هم ضروري است كه اگرگرفتاري هاي! اداره كل ارشاد اجازه دهد مي توان به هزينه كرد چند ريالي! مبلغ اهدائي استاندار براي اهالي رسانه اميدوار بود! 

*از سخنران قبل از خطبه ها خبری نبود!

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه درباره علت عدم سخنرانی رئیس جمهور در نماز جمعه روز قدس را اعلام کرد.

بر اساس اخبار منتشره از جهان، ایسنا گزارش داد حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی  در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که طی چند سال گذشته همواره رئیس جمهور به عنوان سخنران پیش از خطبه بوده است، ولی امسال شاهداین موضوع نبودیم و آیا این علت خاصی داشت گفت: این مصوبه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نیست که حتما رئیس جمهور به عنوان سخنران پیش از خطبه در روز راهپیمایی روز قدس باشد. البته در چند سال گذشته رئیس جمهور، سخنرانی می‌کردند همانطور که پیش از آن رئیس مجلس به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ بودند ولی قاعده‌ای نبوده که حتما رئیس جمهور سخنران باشد. وی افزود: البته ما از آقای روحانی نیز دعوت کردیم، که ایشان به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ در این مراسم حضور داشته باشند، ولی آقای رئیس جمهور به خاطر گرفتاری که داشتند نتوانستند برنامه‌ی خود را تنظیم کنند. تقوی با تاکید دوباره مبنی بر این که دستور العمل نداریم که حتما در روز قدس رئیس جمهور سخنرانی کند، گفت: تصمیم‌گیری در مورد سخنران پیش از خطبه نماز جمعه با ستاد نماز جمعه است و ستاد نماز جمعه از سخنرانان به عنوان سخنران پیش از خطبه دعوت می‌کند گرچه در برخی از موارد نیز با امام جمعه هماهنگ می‌شود، بنابراین در ارتباط با این موارد شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه دخالت ندارد. وی افزود: البته برخی از مسئولان نیز خودشان تقاضا می‌کنند که بعنوان سخنران پیش از خطبه در نماز جمعه برای ارائه گزارش و صحبت با مردم حضور پیدا کنند مثلا چندی پیش وزیر نیرو درخواست کردند که در نماز جمعه سخنرانی کنند و این امر محقق شد . اکنون نیز تعداد زیادی از مسئولان هستند که تقاضا برای سخنرانی در نماز جمعه به عنوان سخنران پیش از خطبه داشتند که از جمله آنها وزیر کار است که ان شاء الله در ارتباط با ایشان نیز برای سخنرانی وقت می‌گذاریم.
گفتنی است در سال های قبل به لحاظ اهمیت موضوع فلسطین رئیس جمهور در روز قدس سخنران قبل از خطبه ها بود که انتظار می رفت امسال نیز دکتر روحانی سخنران قبل از خطبه ها باشند که ظاهرا با وجود دعوت از سوی ستاد نماز جمعه اما  مشغله کاری رئیس جمهور به او فرصت این کار را نداد.

*سرمایه این رژیم در ایران همچنان غایبند!

فتنه گران که چند روز قبل به دروغ اعلام کرده بودند شعار ننگین”نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران”که در روز قدس فتنه88 سر داده شد ه بود از آنها نبود بازهم گوشه ای دیگر از چهره حقیقی خود را نمایان ساختند.

بر اساس اخبار منتشره از صراط، در میان خیل عظیم سیاسیون و شخصیت های کشوری حاضر در راهپیمایی روز گذشته علیه جنایات صهیونیست ها، خبری از حامیان فتنه و بسیاری از مدعیان  اصلاح طلبی نبود. یکی از سران فتنه  که در روزهای گذشته تلاش های زیادی برای برائت او از شعار “نه غزه نه لبنان” صورت گرفته بود در هیچ یک از تصاویر منتشرشده از راهپیمایی روز قدس دیده نشد!خاتمی که در جریان انتخابات مجلس نهم، به صورت نیمه مخفیانه(!) در اطراف تهران رای خود را به صندوق انداخته بود، روز قدس امسال  در هیچ یک از تصاویر منتشرشده از راهپیمایی در هیچ نقطه ای از کشور به چشم نخورد. البته تفاوت بزرگ آن حضور و این عدم حضور خاتمی را شاید بتوان در نحوه مواجهه مردم جستجو کرد. رای خاتمی در انتخابات مجلس در حضور تعداد کمی از مردم به صورت مخفیانه به صندوق ریخته شد اما خاتمی برای حضور در راهپیمایی روز قدس نیاز به حضور در میان مردم داشت . مردمی که با توجه به عملکرد فتنه انگیزانه خاتمی ، به  احتمال بسیار زیاد در مواجه با وی  واکنش های منفی نشان می دادند. با این وجود عدم حضور خاتمی و همفکرانش بار دیگر سستی مواضع آنها در خصوص بحران فلسطین را نمایان کرد. در میان مدعیان اصلاحات تنها برخی سیاسیونی که اکنون در دولت مسئولیت دارند، – به همراه صادق زیباکلام(!)- به راهپیمایان پیوسته بودند و سایر اصلاح طلبان از خاتمی گرفته تا تابلوداران احزاب منحله مشارکت و مجاهدین انقلاب، همگی غایب بودند. لیست غایبان شامل مهم ترین اعضای کارگزاران و نیز مجمع روحانیون مبارز نیز می‌شد. غیبت این افراد البته از جهتی قابل توجیه است. اولا بسیاری از حامیان فتنه در سال های گذشته نشان داده اند چندان تمایلی به محکومیت جنایات اشغالگران قدس ندارند و در ثانی، هراس از واکنش مردم به آنان، مانع جدی در حضورشان در میان مردم است.

گفتنی است در جریان راهپیمایی روز قدس  در تهران، درخواست محاکمه سران فتنه، بارها از سوی راهپیمایان مطرح شد. این در حالی است که سران رژیم صهیونیستی نیز در جریان فتنه 88، فتنه گران را سرمایه اسراییل در ایران خوانده بودند.

*شرم بر این فوتبالیست باد!

در حالی که بسیاری از ورزشکاران و فوتبالیست های برتر دنیا در مواجه با کشتار مردم بی دفاع غزه ،از جنایات صهیونیستها اظهار انزجار کرده اند اما  در این میان حرکت ذلیلانه معروف ترین فوتبالیست دنیا  در برابر رژیم اشغالگر قدس خشم مردم مسلمان کشورمان  را برانگیخت.

بر اساس اخبار منتشره از جام، خبر کمک یک میلیون یورویی لیونل مسی فوتبالیست آرژانتینی و تصاحب کننده کفش طلا در جام جهانی برزیل به رژیم صهیونستی، باعث شده مردم کشورمان حسابی علیه این بازیکن فوتبال موضع بگیرند. در راهپیمایی روز قدس عده ای از هموطنان پارچه نوشته ای را حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود: «لیونل مسی ننگت باد.» حتی شنیده شده برخی از راهپیمایان روز قدس در برخی از مناطق کشورمان، پیراهن این بازیکن را در کنار پرچم های اسرائیل و آمریکا به آتش کشیدند. تصویر زیر از حضور این بازیکن فوتبال در کنار دیوار ندبه در فلسطین اشغالی در کنار  صهیونیستهای افراطی حکایت می کند:

*تلاش شیطانی برای دلربائی از سربازان!

رژیم صهیونیستی در برابر افسردگی های هر روزه سربازانش در رویاروئی با رزمندگان حماس، به حربه ای شیطانی متوسل شد.

بر اساس اخبار منتشره از مشرق، در حالی که نزدیک به بیست روز  از حملات ناجوانمردانه ارتش کود‌ک کش رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد، گروه‌های مقاومت اسلامی توانسته‌اند، ضربات سنگینی به صهیونیست‌ها وارد کرده‌اند.  شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرده است در چند روز گذشته سربازان اسرائیلی برای فرار از جنگ غزه خود را مجروح کرده‌اند. به گزارش این شبکه تلویزیونی، تعداد سربازانی که با گلوله خود را از ناحیه پا مجروح کرده‌اند بسیار زیاد است و همین امر موجب نگرانی سران اسرائیل شده است.  این شبکه در ادامه گزارش خود آورده است؛ سربازان اقدام به خودزنی می‌کنند تا از رفتن به جبهه جنگ غزه معاف شوند. 30 نظامی اسرائیلی نیز سوار بر تانک از ورود به خاک غزه خودداری کردند. تاکنون به اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی نزدیک به 30 نظامی اسرائیلی در جنگ غزه کشته شده‌ و دست کم 100 نفر نیز مجروح شده‌اند که منابع غیررسمی این تعداد را حداقل دو برابر آمار رسمی اعلام می‌کنند. همچنین روزنامه ایندیپندنت نیز در سال 2013 پرده در گزارشی خبر از هزینه اسرائیل برای بدست آوردن حمایت‌های کاربران فضای مجازی منتشر کرد.  بنابراین گزارش، برای یک مبارزه تبلیغاتی و بهبود وجهه اسرائیل در جهان، اسرائیل پیشنهاد داده بود تا به دانشجویانی که به نفع این رژیم در فضای مجازی مانند فیس‌بوک و توئیتر فعالیت کنند، در یکی از 7 دانشگاه خود بورسیه تحصیلی بدهد! اما در جدیدترین ترفندی که صهیونیست‌‌ها برای فرار از باتلاق غزه به کار برده‌اند، ایجاد کمپینی ضد اخلاقی در فضای مجازی است.  صهیونیست‌ها کمپینی در فضای مجازی به راه انداخته‌اند که در آن زنان صهیونیستی برای بالا بردن روحیه از دست رفته سربازان اسرائیلی، اقدام به برهنه شدن می‌کنند! روزنامه تایم‍ز اسرائیل با انتشار این خبر، آورده است، بعد از اینکه بر روی افزایش روحیه سربازان اسرائیلی تفکر طولانی و سختی انجام شده است، سرانجام این راه حل پیدا شد!  جالب اینجاست که با انتشار این تصاویر بشدت غیر اخلاقی ، به سربازان اسرائیلی  توصیه شده  هنگامی که در سختی هستند به یاد این تصاویر بیافتند! و به یاد داشته باشند که  برای چه می‌جنگند و چه چیزی در زمان برگشت در انتظار آنهاست! یادآور می شود تصاویر به حدی زننده است که از انتشار آن خودداری می شود.