اخبار انتخابات مازندران | بسته ویژه خبری 5

پنجمین بسته خبری "اخبار انتخابات" به پشت پرده های یک تاییدصلاحیت، تغییرات حوزه انتخابیه، ردصلاحیت قطعی یک نماینده و انصراف های و کاندیداهای قطعی یک لیست اختصاص دارد.

پنجمین بسته خبری “اخبار انتخابات” به پشت پرده های یک تاییدصلاحیت، تغییرات حوزه انتخابیه، ردصلاحیت قطعی یک نماینده و انصراف های و کاندیداهای قطعی یک لیست اختصاص دارد.

 

موضع گیری شدیدالحن

 

سردار علیجان میرشکار از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و از چهره های شناخته شده سیاسی آمل در آخرین مطلب منتشر شده در شبکه اجتماعی خود نوشته است: نمایندگان ردصلاحیت شده شورای نگهبان شهرستان ها و استان ها چگونه در تهران با دخالت قالیباف تاییدصلاحیت گرفته اند. جایگاه شورای نگهبان شهرستان و استان را چرا مرکز اینقدر آسیب پذیر و متزلزل کرده است. دست و پا زدن قالیباف برای ماندن در مجلس و احساس خطر برای جایگاه ریاست مجلس، با شکل گیری مجلس دید باعث دفاع از نمایندگان فعلی ردصلاحیت شده است، گویان شورای نگهبان نامه نگاری بعضی مسئولان استان ها را بر نظر دفاتر خود ترجیح می دهد البته مردم بصیر رد کرده و تصمیمی درست در پای صندوق های رای خواهند گرفت.

 

تغییر حوزه انتخابیه ۱۸ نامزد در مازندران

 

تغییر حوزه انتخابیه از مازندران به تهران و بالعکس جواد سالار  سرپرست اداره‌کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران خبر داد؛ ۱۸ داوطلب نمایندگی دوازدهمین مجلس شورای اسلامی حوزه‌های انتخابیه خود را از حوزه‌های برون و درون استانی تغییر دادند.  در میان داوطلبانی که تغییر حوزه انتخابیه داده‌اند هفت نفر از حوزه انتخابیه تهران به حوزه‌های انتخابیه مازندران تغییر حوزه دادند.  برخی داوطلبان که در استان مازندران ثبت نام خود را انجام داده‌اند حوزه خود را به استان تهران منتقل کردند.

 

قطعیت رد صلاحیت نماینده بابل

 

پس از رد صلاحیت علی کریمی فیروزجایی نماینده فعلی بابل در مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان و اعتراض وی به این رای، در جلسه فوق‌العاده شورای نگهبان برای بررسی اعتراضات براساس اسناد و مدارک موجود در پرونده، شورای نگهبان در پایان مهلت پاسخ به اعتراضات، رای بر رد اعتراض نماینده بابل داد و کریمی فیروزجایی به صورت قطعی رد صلاحیت شد.

 

انصراف یک کاندیدا و نهایی شدن کاندیداهای جبهه انقلاب در برخی شهرستان ها

 

سیدعقیل ادیانی‌راد یکی از نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی با انتشار بیانیه‌ای انصراف خود را از کاندیداتوری این دوره از انتخابات به نفع کاندیداهای جبهه انقلاب اعلام کرد. همچنین رضا علیخانی معاون سابق عمرانی استاندار مازندران نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی معرفی شده است. غلامرضا شریعتی‌اندرانی نماینده فعلی مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه معرفی شده است.

 

442 نفر ماندند

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت:‌ با توجه به انصراف تعدادی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران تعداد افرادی که در این عرصه باقی مانده اند به ۴۴۲ نفر رسیده است. قاسم عزیزاده گرجی گفته:‌ تا بدین لحظه از برهه زمانی انتخابات، ۵۶ نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در مازندران انصراف خود را برای ادامه فعالیت در این عرصه اعلام کردند. پیش از این و در پایان فرصت تایید صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان تعداد نامزدهای تایید صلاحیت ۴۹۸ داوطلب از مازندران بود.