پشت پرده حوادث اخیر فرانسه

حرف آنلاین: حادثه تروریستی فرانسه، پروسه اسلام‌هراسی را تشدید کرده است؛ ‌پرسش این است در پس اقدامات دولت‌های غربی چه اهداف و نیاتی قرار دارد؟ اساسا زمینه شکل‌گیری این حوادث چیست؟ و چه کسانی بیشترین بهره را از ملتهب ساختن فضا بدست می‌‌آورند؟ سر نخ حملات اخیر فرانسه کجاست؟ مجله ای که  اخیرا در فرانسه […]

حرف آنلاین:

حادثه تروریستی فرانسه، پروسه اسلام‌هراسی را تشدید کرده است؛ ‌پرسش این است در پس اقدامات دولت‌های غربی چه اهداف و نیاتی قرار دارد؟ اساسا زمینه شکل‌گیری این حوادث چیست؟ و چه کسانی بیشترین بهره را از ملتهب ساختن فضا بدست می‌‌آورند؟

خبرگزاری فارس: پشت پرده حوادث اخیر فرانسه

سر نخ حملات اخیر فرانسه کجاست؟

مجله ای که  اخیرا در فرانسه مورد حمله قرار گرفت، در گذشته کاریکاتورهای توهین آمیزی نسبت به  پیامبر اسلام (ص) چاپ کرده است؛ حتی گردانندگان و ترسیم کنندگان آنها از کار خود ابراز خرسندی می کردند. هرچند این افراد به خاطر توهین به ساحت مقدس پیامبر عظیم شان اسلام، مستحق مجازات بودند، اما از شواهد اینگونه بر می آید که سوء قصد اخیر نه به دلیل اهانت به پیامبر اسلام (ص)، بلکه بخاطر ترسیم کاریکاتوری از البغدادی رهبر داعش ( آنچه که در نشریه فرانسه اخیراً منتشر شده است) صورت گرفته است.

البغدادی و داعش  توسط سازمان های CIA و موساد و اینتلجنت سرویس شکل گرفته است و مورد حمایت غربی ها بوده.  در حقیقت آنها عامل غرب هستند و دولت های غربی همه نوع حمایت را نسبت به آنها روا داشته اند. آنها ابتدا برای سرنگونی دولت سوریه و بعد هم سرنگونی دولت عراق اجیر شداند. داعش قائل به هیچ حد و مرزی در ارتکاب جنایت (از سرهایی که می بریدند، کودکانی که به دار می آویختند و زنانی که مورد تجاوز قرار می دادند- و بسیاری جنایات دیگر ) نبوده است. تا هنگامی که گروه داعش، البغدادی و تروریست ها در جهت منفعت غرب عمل  می کنند  این گروهها از طرف غربی ها فرشته محسوب می شوند و عوامل نظامی و امنیتی غربی از جمله فرانسه برای تقویت آنها به حمایتشان می شتابند؛ در همین راستا اجلاس های زیادی در فرانسه به نفع تروریسم و علیه دولت و مردم سوریه و عراق برگزار شد.  حتی مسلمانان مقیم فرانسه را به حضور در سوریه ترغیب کردند، امکاناتی برای سفر آنها فراهم آوردند تا جنایات مشابه مرتکب شوند. در واقع سازمان های اطلاعاتی و امنیتی غربی ها، این تندروها را برای رفتن به سوریه و پس از آن به عراق ترغیب کردند تا دست به جنایت زنند.

غربی ها از اعزام و ترغیب مسلمانان به عزیمت به سوریه و عراق دو هدف را دنبال می کردند. اول تضعیف دولت های سوریه و عراق. و هدف دوم کشته شدن مسلمانان تندرو نیز دراین درگیری ها. در این راستا غربی ها تندروها را به خدمت گرفتند تا از شرشان خلاص شوند. حتی در برخی از بمباران های  امریکا بر ضد تندروها در عراق بیشتر تروریست های اتباع غربی مورد حمله قرار داده شد. زیرا ممکن بود تندروها روزی به غرب بازگرداند و امنیت این کشورها با تهدید روبرو شود.

 در پس  رفتار غربی ها نیت اسلام ستیزی و اسلام هراسی قرار دارد. واقعیت آن است که این اقدامات با هدف جلوگیری از ترویج و شناسایی اسلام است.

اعزام تروریست ها به منطقه با هدف دشمنی با اسلام و حتی انهدام خود این گروههای تروریستی، صورت گرفته شد. اما روند امور به گونه ای پیش رفت  که بازی از کنترل غربی ها خارج شد. برخی از تروریستها که تابعیت کشورهای غربی را داشتند تصمیم به بازگشت  گرفتند. گروه داعش کسانی را که تحمل عمق قساوت را نداشتند و از پیوستن به داعش پشیمان می شدند، به دار آویخت. در عین حال بایست توجه داشت که هواداران داعش که از سوریه و عراق به غرب بازگشته اند آمادگی ارتکاب هر جنایتی را دارند.

نقش سرویس های امنیتی اسرائیل و غرب در حادثه اخیر فرانسه

یکی از تاکتیک های غربی ها نفوذ در سازمان های و تروریستی و جهت دادن به آنهاست؛ تا این گروهها در راستای  منافع این دولت ها عمل کنند. ممکن است سازمان های جاسوسی بیگانه بخصوص اسرائیل به حرکات  و اعمال این گروه ها جهت داده باشند. کما اینکه این روش در مواردی دیگر نیز تکرار شده است ( که به جای از بین بردن تروریست ها و گروهای چریکی در آنها نفوذ کنند و آنها را تجدید سازمان دهند). لذا امکان نفوذ اسرائیل در  این گونه سازمان ها (که ارتباط گسترده ای بین افراد عضو وجود ندارد و بسیار محدود می باشند) وجود دارد. به نظر می رسد اقدام انجام شده اخیر منافع اسرائیل را در فرانسه و غرب تامین می کند؛ حتی اگر اسرائیل نقشی دراین حادثه نداشته باشد، در نهایت منافعش نصیب صهیونیست ها خواهد شد.

 گروههای راست افراطی و آینده اسلام هراسی؛ شرایط دشوارتر برای مسلمانان

مطابق با حدیث نبوی کسی که شمشیر ظالمی را تیز کند خود گرفتار آن خواهد شد. این پیش بینی در دوران معاصر به کرات اتفاق افتاده است . چنانچه کویت که در جنگ ایران و عراق، عراق را مورد حمایت همه جانبه خود قرار داد در نهایت مورد حمله عراق قرار گرفت. مثال دیگر ماجرای آمریکا و القاعده است. حمایت آمریکا از القاعده در خاورمیانه به ضرر خودش تمام شد.  تکرار این رفتار نشان می دهد که  غربی ها از  این تجارب عبرت نگرفته اند. شایسته است غربی ها به این حدیث نبوی توجه کنند و بدانند که اگر شمشیر ظالمی را تیز کنند در نهایت خود گرفتار آن خواهند شد. تروریستهایی که فرانسه را مورد هجوم قرار دادند افرادی هستند که برای ارتکاب جنایات در سوریه و عراق مورد حمایت غرب قرار داشتند.

در بعد دیگر، غربی ها ضمن ترغیب تندروهای تروریست، این جنایات را به اسلام و مسلمانان نسبت می دهند؛ و از این فضا  جهت تشدید اسلام ستیزی بهره می برند. در حالی که ارتکاب جنایت روش کلیسا در قرون وسطی بوده است. کلیساها به شکنجه گاه تبدیل شده بودند.

از سوی دیگر تاریخ غرب پر از جنایات فجیعی است که هنوز نیز به ارتکاب آنها افتخار می کنند. چنانچه فرانسه با سلطه بر الجزایر از هزاران انسان در آزمایشگاه های هسته ای سوء استفاده میکند. یا جنایت آمریکا در بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی.

دولت های غربی با هدف جلوگیری از مسلمان شدن شهروندانشان سعی دارند بر موج نفرت از اسلام بیفزایند.

اکنون دولت های غربی سعی دارند با توسل به  حملات اخیر به اسلام هراسی دامن بزنند. در پس این رفتار غربی ها نیت اسلام ستیزی و اسلام هراسی قرار دارد. واقعیت آن است که این اقدامات با هدف جلوگیری از ترویج و شناسایی اسلام صورت می گیرد؛ چرا که اگر اسلام به مردم غرب شناسانده شود شهروندان غربی به اسلام گرایش پیدا می کنند. دولت های غربی با هدف جلوگیری از مسلمان شدن شهروندانشان سعی دارند بر موج نفرت  از اسلام بیفزایند. در همین راستا متأسفانه در فرانسه به برخی مساجد و به خانم های محجبه و مراکز اسلامی (که آن هم هدایت شده است) حمله می بردند.  هر چند برخی از شخصیت های اروپایی اعلام کرده اند که این ماجرا ربطی به اسلام ندارد و حتی فرانسوا اولاندعنوان کرده است که ما سیاست دشمنی با دین اتخاذ نکرده ایم.

از منظری دیگر، این کشورها  به کرات به مردمان متدین توهین کرده اند. چنانچه تاکنون توهین هایی بر ضد اسلام کرده بدون آنکه پیگرد یا مشمول مجازات دانسته شوند. اما اینک نوعی نگرانی عمیق در اروپا ایجاد شده  و بر غربی ها ترسی عمیق حاکم شده است. هر چند این مجله در هفته های اخیر کاریکاتوری از البغدادی کشید و حمله اخیر به دلیل ترسیم کاریکاتور بوده است، اما شهرت این مجله به اهانت نسبت به پیامبر اسلام (ص) باز می گردد. لذا  رخداد اخیر هشداری است برای آنها که فکر می کنند به مقدسات دیگران می توانند توهین کنند و در امان می باشند.

آینده فرانسه و  پروژه اسلام هراسی

پروسه اسلام هراسی طی دهه ی آینده ادامه خواهد یافت؛ علیرغم این تبلیغات خصمانه، اسلام اما به رشد خود در اروپا ادامه خواهد داد.

هدف تروریست ها قطعا اسلام نبوده است.  این افراد حتی اگر ایمانی هم به اسلام داشته باشند انحرافی بیش نیست. رویکرد سازمان های اسلامی در محکوم کردن جنایات اخیر در فضای روانی تبلیغاتی بر ضد اسلام نقش خوبی داشته است (و به نظر می رسد  این امر بی تاثیر نیست).

از آنجا که زمان وارد شدن شوک به مردم مناسب ترین زمان برای تبلیغات رسانه ای است، رسانه های فرانسه  از این فرصت برای تخطئه  کلیت اسلام و مسلمانان استفاده می کنند. لذا بایست انتظار جسارت بیشتر نسبت به مسلمانان داشته باشیم. دولت فرانسه بسیاری از دختران را به دلیل حجاب از تحصیل منع کرد و زنان محجبه را مورد حمله و جریمه های سنگین قرار داده دولت فرانسه به جای سیاست تقابل با اسلام و مسلمان بایست سیاست تعامل با مسلمانان و اسلام را پیش گیرد. دولت فرانسه سیاست ضدیت با اسلام را اعمال کرده و البته از پیامدهای این سیاست در امان نخواهد بود.

آنچه مشخص است دولت های غربی در حق مسلمانان ظلم بسیار روا داشته اند. مسلمان غرب در شرایط سختی قرار دارند، در  حالیکه آنها هیچ نقشی در حملات اخیر نداشته اند و حتی هم بستگی خود را با مردم فرانسه نشان داده اند. با این حال شاهد موج فزاینده اسلام هراسی و اسلام ستیزی هستند.  این اقدامات دولت های غریی به نگرانی آنها از آینده اروپا باز می گردد. برآوردها نشان می دهد  تا 50 سال آینده اکثر مردم اروپا را مسلمانان تشکیل می دهند. این امر تشدید فضای اسلام هراسی اسلام ستیزی را باعث شده است. پروسه اسلام هراسی طی دهه ی آینده ادامه خواهد یافت؛ علیرغم این تبلیغات خصمانه اما اسلام به رشد خود در اروپا ادامه خواهد داد.

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه- کارشناس جهان اسلام