پرونده مدیریت انقلابی در مازندران_۳/بیانیه گام دوم، سرچشمه مدیریت انقلابی

گروه سیاسی:  رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در مرکز مازندران اظهار کرد: استفاده از نخبگان، دستیابی به انسجام و وحدت بین نخبگان بدون یک قاعده اساسی در نظام سیاسی و اجتماعی غیرممکن است. حجت الاسلام قلی‌زاده در گفت‌وگو با حرف‌مازندران، اتحاد بین مردم و حاکمیت را یکی از اصول مهم و ارکان کارساز و تثبیت‌کننده نظام دانست و خاطرنشان کرد: به فرموده امام راحل رمز پیروزی نظام و انقلاب اسلامی وحدت کلمه بوده است […]

گروه سیاسی:  رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در مرکز مازندران اظهار کرد: استفاده از نخبگان، دستیابی به انسجام و وحدت بین نخبگان بدون یک قاعده اساسی در نظام سیاسی و اجتماعی غیرممکن است.

حجت الاسلام قلی‌زاده در گفت‌وگو با حرف‌مازندران، اتحاد بین مردم و حاکمیت را یکی از اصول مهم و ارکان کارساز و تثبیت‌کننده نظام دانست و خاطرنشان کرد: به فرموده امام راحل رمز پیروزی نظام و انقلاب اسلامی وحدت کلمه بوده است و متاسفانه یکی از مشکلات بزرگ امروز نظام ما هم به‌جای اتحاد شاهد؛ خصومت، تحریک حساسیت‌های سیاسی و جناح‌بندی‌ها موضع‌گیری‌ها در سیاست داخلی و خارجی هستیم و کمتر به انسجام و اتحاد فکر می‌شود و به‌همین علت چه بسا نخبگانی که به حاشیه رانده شدند.

قلی‌زاده در پاسخ به این سوال که راهکار ایجاد وحدت لازم در بین نخبگان چیست؟ گفت: عمل به دستورات و تعالیم دین ، توجه جدی به مقوله کار، تلاش و تولید علم (کسی که تلاش‌گر است در مسئولیت قرار بگیرد نه فردی که مقرب‌تر است)، مقابله جدی با توطئه‌های اختلاف‌برانگیزانه دشمنان، توجه جدی به چشم‌انداز سند ۲۰ ساله و تقویت بنیاد نخبگان و شناسایی و جذب، پشتیبانی مادی و معنوی از آنان از جمله راهکارهای مهم در این بخش است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ساری، تاکید کرد: در سیستم مدیریتی باید به بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری چگونگی نقش‌آفرینی جوانان را در تحقق این گام بیان کردند توجه کنیم، چه بخواهیم چه نخواهیم جوانان باید در مسئولیت‌های کلان و میانی کشور به‌کارگیری شوند، غیر از این باشد یک جوان فعال و خلاق کنشگر سیاسی اجتماعی به یک عنصر خنثی تبدیل می‌شود.

این مسئول گفت: اگر به جوانان پست ندهیم برخی‌ها به خارج از کشور سفر می‌کنند هدف قرار گرفتن در پست‌ها شده نه خدمت! البته در این بخش هم مقام معظم رهبری فرمودند که اگر به جوانان پست ندهیم منزوی خواهند شد، جوان باید صلاحیت علمی، عملی، حضور در میدان و روحیه جهادی و ایثارگری را کسب کند تا بتواند موثر باشد.
وی همچنین با بیان اینکه استاندار جدید نیز از روحیه جهادی و میدانی برخوردار است، خاطرنشان کرد: از اندیشه دلسوزان انقلاب در عرصه‌های مختلف از دانشگاه تا حوزه‌های علمیه از گذشته تاکنون می‌توان در به‌کارگیری نیروهای جوان استفاده مطلوب داشت.

قلی‌زاده  با اشاره به ایجاد راهکارها برای پیاده‌سازی فرهنگ جهادی در استان، عنوان کرد: فرهنگ و ارزش‌های جهادی برخاسته از اندیشه و باورهای مذهبی و ایمانی افراد انقلابی با الهام از سیره امام راحل در سیاست ما شکل گرفت، فرهنگ جهادی یک سری شاخصه‌هایی دارد، اگر با آموزه‌های دینی و باتوجه به بیانات امامین انقلاب در مکتب سردار سلیمانی‌ها شاخصه‌ای به نام دین‌مداری، ولایت‌مداری، انعطاف‌پذیری، پویایی، خوباوری و مردمگرایی نهفته است که همان شاخصه‌ها است.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: هر کسی که این خصوصیات را داشته باشد می‌تواند در مقوله مدیریت استان قرار بگیرد، دولت‌مداران باید براساس شاخصه‌های فرهنگ جهادی باور داشته باشند که بدون اینها نمی‌توان این فرهنگ را در جامعه نهادینه کرد، دوم اینکه در مقابل با فشارهای رسانه‌ای ایستادگی لازم را داشته باشند، مورد آخر اینکه به جای اینکه به جایگاه خود و نزدیکانمان توجه داشته باشیم به جایگاه نظام مقدس اسلامی و پیشرفت انقلاب توجه کنیم یقینا امدادهای الهی هم متوجه کارهای ما خواهد شد.