پرداخت غرامت تا سیصد هزار تومان برای هر روز بستری در بیمارستان

حرف آنلاین:حسین زحمتکش/بیمه آسماری ارئه دهنده بیمه های درمان انفرادی در کشوراست لذا به سراغ مدیریت شرکت بیمه آسماری در سرپرستی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مازندران ، سمنان و گلستان رفتیم و با نعیم رضایی در مورد رشته بیمه ای غرامت روزانه بستری بیمار در بیمارستان به گفتگو نشستیم. بیمه غرامت روزانه بستری در […]

حرف آنلاین:حسین زحمتکش/بیمه آسماری ارئه دهنده بیمه های درمان انفرادی در کشوراست لذا به سراغ مدیریت شرکت بیمه آسماری در سرپرستی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مازندران ، سمنان و گلستان رفتیم و با نعیم رضایی در مورد رشته بیمه ای غرامت روزانه بستری بیمار در بیمارستان به گفتگو نشستیم.

بیمه غرامت روزانه بستری در بیمارستان چیست ؟

بیمه غرامت روزانه برای هر روز بستری بیمه شده در بیمارستان مبلغ معین شده در بیمه نامه را در صورتیکه علت بستری جز استثنائات بیمه نامه نباشد پرداخت مینماید. مبلغ غرامت روزانه بستری در بیمارستان را بیمه شده در زمان شروع بیمه بین یکصد تا سیصد هزار تومان انتخاب مینماید.در صورت بستری شدن بیمه شده در بخش مراقبت های ویژه دو برابر مبلغ یاد شده پرداخت می گردد.

تفاوت این بیمه و سایر بیمه های درمانی چیست ؟

بیمه غرامت روزانه بستری در بیمارستان ارتباطی به هزینه درمان ندارد و هدف آن جبران زیان مالی است که به هر صورت به دلیل بستری بیمه شده به وجود می آید در حالی که سایر بیمه های درمانی هزینه درمان را براساس تعرفه و ضوابط مورد عمل خود پرداخت می نماید.

این بیمه در طول سال برای بستری در موارد عادی به مدت 60 روز و در بخش مراقبت های ویژه به مدت  21 روز پرداخت میشود.

حداکثر سن برای استفاده از این بیمه چیست ؟

حداکثر سن بیمه شده در زمان صدور بیمه نامه نباید از 60 سال تجاوز نماید لیکن در صورت تمدید بیمه نامه تا 65 سالگی میتوان بیمه شد.

حق بیمه دریافتی و غرامت پرداختی در این رشته  بیمه ای به چه صورت است ؟

به طور مثال اگر بیمه شده مبلغ 945 هزار ریال حق بیمه سالانه این رشته بیمه ای را پرداخت کند در صورت بستری در بیمارستان و احراز آن توسط بیمه شده به ازای هر روز 1میلیون ریال به ایشان غرامت پرداخت میشود و اگر بیمه شده مبلغ 1میلیون و 875 هزار ریال حق بیمه سالانه پرداخت کند به ازای هروز 2میلیون ریال پرداخت خواهد شد و این مبلغ در صورت پرداخت  2میلیون و 775 هزار ریالی حق بیمه سالانه به پرداخت غرامت 3میلیون ریالی افزایش می یابد، البته دوره انتظار یک ماه و برای زایمان نه ماه از تاریخ صدور بیمه نامه خواهد بود

بررسی پزشکی بیمه نامه غرامت بستری در بیمارستان به چه صورت است ؟

بررسی پزشکی و معاینات بالینی و آزمایشگاهی بیمه گر جهت احراز سلامتی بیمه شده می باشد که فقط یکبار برای تمام سال های بیمه با هزینه بیمه گذار انجام میشود .

آیا زایمان نیز تحت این پوشش بیمه ای قرار دارد ؟

چناچه شروع بارداری پس از شروع بیمه باشد تحت پوشش قرار می گیرد.

غرامت چگونه پرداخت می شود ؟

بیمه شده باید قبل از بستری در موارد عادی و پس از پذیرش و در موراد اورژانس بیمه گر را مطلع نماید و پس از ترخیص از بیمارستان حداکثر تا 30 روز بعد ، اصل صورت حساب بیمارستان را به بیمه گر جهت دریافت غرامت خود تسلیم نماید.

لازم بذکر است برای استفاده از این بیمه ، بیمه شده دارای محدودیت در انتخاب بیمارستان نمی باشد

سخن پایانی ..

مهم ترین مطلب کتمان حقایق در مورد وضعیت سلامتی بیمه شده می باشد زیرا به موجب قاون بیمه در چنین صورتی هیچ گونه غرامتی قابل پرداخت نخواهد بود.