پایانه صادراتی ماهیان خاویاری کشور در جویبار به اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل شرکت تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره‌برون در جویبار اظهار کرد : برای تکمیل پایانه صادراتی ماهیان خاویاری کشور در این شهرستان نیاز به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش حرف آنلاین ؛ اسحاق اسلامی گفت: این تعاونی  از سال ۹۷ عملیات اجرایی ساختمان طرح را آغاز کرده است که این طرح با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی سه سالی است که متوقف شده است.

وی  خاطرنشان کرد: ۹۲۵ میلیاردتومان برای احداث پایانه صادراتی تاکنون هزینه شده است و برای تکمیل ۲۰ درصد باقی مانده و خرید ماشین آلات نیازمند به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

اسلامی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی پایانه صادراتی خام فروشی ماهیان خاویاری به دیگر کشور‌ها پایان می‌بابدتصریح کرد: با راه‌اندازی این پایانه خام فروشی به سمت فرآوری سوق داده می‌شود که میزان ارز آوری را تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت تعاونی پرورش ماهیان خاویاری تشریح کرد: با راه‌اندازی این پایانه میزان صادرات ارزآوری برای کشور ما با صادرات فراوری تا ۵ سال آینده به یک میلیارد دلار در سال می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز پرورش ماهیان خاویاری هر پنج گونه ماهیانه خاویاری شامل فیل ماهی، شیب، اوزون برون، چلاواش و قره برون در این مرکز پرورش داده می‌شود.

اسلامی یادآور شد: این مجتمع در سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را آغاز کرد و در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع با ۹۶ استخر پرورش ماهی فعالیت دارد و ظرفیت ۲۰ هزار تن ماهی خاویار و ۱۰۰ تن خاویار را در سال دارا است.