واكسيناسيون 25هزار راس دام سنگين در مازندران

مدير كل دامپزشكي استان مازندران از واكسيناسيون دام سنگين مازندران دراجراي فاز دوم تب برفكي در سال جاري خبر داد. به گزارش حرف، سيد حسين رضواني با اعلام خبر فوق بر رعايت ضوابط بهداشتي و قرنطينه اي در خصوص نگهداري و جابجايي دام زنده براي جلوگيري از بروز و انتشار بيماري تب برفكي تاكيد كرد. […]

6
مدير كل دامپزشكي استان مازندران از واكسيناسيون دام سنگين مازندران دراجراي فاز دوم تب برفكي در سال جاري خبر داد.
به گزارش حرف، سيد حسين رضواني با اعلام خبر فوق بر رعايت ضوابط بهداشتي و قرنطينه اي در خصوص نگهداري و جابجايي دام زنده براي جلوگيري از بروز و انتشار بيماري تب برفكي تاكيد كرد.
وي با اشاره به خطرات ناشي از حمل و نقل غير مجاز دام زنده بدون داشتن گواهي بهداشتي حمل، از دامداران، چوبداران، واسطه ها و فعالان در اين حوزه درخواست كرد بمنظور جلوگيري از خطر اشاعه بيماري تب برفكي در استان، براي جابجايي دام ها، ضمن مراجعه به دامپزشكي نسبت به اخذ گواهي بهداشتي حمل اقدام كنند.
رضواني تعداد دامهاي سنگين استان را بر عليه بيماري تب برفكي در اجراي فاز دوم واكسيناسيون 25155 راس اعلام كرد و اظهار داشت، در صورت رعايت نكردن ضوابط بهداشتي و قرنطينه اي در واحدهاي دامداري و يا حمل و نقل غير مجاز دام، شيوع بيماري تب برفكي سبب بروز تلفات در جمعيت دام هاي جوان بويژه بره و بزغاله ها مي شود و ضرر و زيان اقتصادي فراواني را به صنعت دامپروري و دامداران استان نظير كاهش توليد شير وگوشت تحميل مي كند.
وي گفت: به جهت اينكه در دامهاي سنگين نوع واكسن وارداتي مي باشد، دامداران عزيز بايد قيمت هر دوز واكسن كه براي هر راس دام حدود 5600 تومان مي باشد را پرداخت نمايند اما هزينه اياب و ذهاب و حق الزحمه اكيپ هاي واكسيناسيون توسط دامپزشكي استان پرداخت و اين مبالغ براي دامداران رايگان مي باشد.
مدير كل دامپزشكي استان مازندران از همه دامداران، توليدكنندگان و فعالان در حوزه دام درخواست نموده ضمن همكاري لازم با ماموران دامپزشكي در صورت مشاهده علائم اين بيماري نظير آبريزش دهان، وجود تاول و زخم در دهان، كاهش اشتها و لنگش دام ها موضوع را سريعاً، به ادارات دامپزشكي شهرستانها اطلاع دهند.