مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران :

واحدهای تولیدی بزرگ مازندران بورسی می شوند

مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران با اشاره به اینکه هم اکنون یک آنالیزی از فرصت سرمایه گذاری استان را دراختیار داریم ، گفت : بسیاری از فعالیت واحدهای تولیدی بزرگی در مازندران وجود دارد که در شرف بورسی شدن هستند.

به گزارش حرف آنلاین ؛ سید اسماعیل هاشمی در همایش بورس و تامین مالی استان مازندران که در ساری برگزار شد با اذعان به اینکه می توانیم با کمک هم تامین مالی پایدار و بلند مدت داشته باشیم ، اظهار کرد : کاهش هزینه تامین مالی ، ایجاد بستر مناسب و کارآمد، کمک به تسهیل ریسک بین افراد و گروه های مختلف از موضوعاتی است که می توان به آن اشاره کرد.

وی با تاکید براینکه درسال گذشته استان مازندران به مرکزیت 7 شهرستان و برای 22 شهرستان همایش های فرصت سرمایه گذاری خوبی اجرا شد ، افزود : برای همه شهرستان های استان 1196 فرصت سرمایه گذاری خلاصه تهیه شد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران با اعلام اینکه هم اکنون یک آنالیزی از فرصت سرمایه گذاری استان را دراختیار داریم ، خاطرنشان کرد : بسیاری از فعالیت واحدهای تولیدی بزرگی در مازندران وجود دارد که در شرف بورسی شدن هستند.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از محصولات کشاورزی مازندران رتبه های بسیار خوبی دارد و جزء تولیدات برتر کشور است ، یادآور شد : اگر به ارتباط بین تولید کنندگان خرد و فروش آن ها به صورت مستقیم به بازارهای هدف کمکی صورت بگیرد ، یک تحول اساسی در بحث تولیدات کشاورزی در سطح کشور به وجود می آید.

وی خواستار روش جدید ، آسان و تسهیل تر برای کشاورزان شد که می تواند یک تحول اساسی در تولید استان ایجاد کند.

علی تقی پور با اشاره به اینکه مسئله ای که بانک ها از رسالت شان به آنها تعبیر شده جمع آوری پول های سرگردان جامعه به سمت تولید است، گفت : شاید بارها بانک ها در این رابطه غافل شدند که به دلیل وجود محدودیت بخش خصوصی برای بانک ها ، دستورات دولت ها به بانک ها و عدم تناسب مالی بوده است.

وی با بیان اینکه شرایط مالی باعث ناتوانی بانک ها در پرداخت تسهیلات شده است ، افزود : اگر بانک ها را در این وضعیت ببینیم راهی نیست که به بازار دیگری تحت عنوان بازار بورس و سرمایه فکر کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با عنوان اینکه ما باید بدانیم که به چه دلیل وارد بازار می شویم و این بازار چه مزیت هایی برای ما خواهد داشت، تصریح کرد : این مسئله را می دانیم که شاید از لحاظ ذهنی در سال 1398 خاطره خوبی از رشد نداشته باشیم و آن هم شاید به دلیل عدم آشنایی با بورس و بازار سرمایه گذاری بود.