هندوانه برای معده و کلیه مفید است

حرف آنلاین: عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: تحقيقات جديد نشان داده هندوانه يكي از سالم ترين ميوه هاست و در سلامت معده و كليه نقش مهمي دارد. محمد اکبرزاده اظهار داشت: هندوانه داراي اسيد آمينه اي بنام سيترولين و موادي بنام كاروتن و ليكوپن و نوعي قند بنام مانيتول […]

حرف آنلاین:

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: تحقيقات جديد نشان داده هندوانه يكي از سالم ترين ميوه هاست و در سلامت معده و كليه نقش مهمي دارد.

محمد اکبرزاده اظهار داشت: هندوانه داراي اسيد آمينه اي بنام سيترولين و موادي بنام كاروتن و ليكوپن و نوعي قند بنام مانيتول مي باشد.

وی به خواص داروئي هندوانه اشاره کرد و افزود: هندوانه از نظر طب قديم ايران سرد و تر است و گرما را برطرف مي كند وهمچنین بهترين ميوه تابستان است .

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه هندوانه مدر است و به پائين آوردن فشار خون كمك مي كند گفت: هندوانه معده را تقويت مي كند و همچمین پوست سفيد آن براي زخم گلو و دهان بسيار موثر است.

اکبرزاده افزود: مغز تخمه هندوانه كرم هاي معده و روده را از بين مي برد و براي ورم مثانه مفيد است.

وی با اشاره به این مطلب که هندوانه عطش را کم می کند و پوست را مرطوب نگه مي دارد اظهار داشت: تحقيقات جديد نشان داده هندوانه يكي از سالم ترين ميوه هاست و در سلامت معده و كليه نقش مهمي دارد.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ساری در خصوص مضرات هندوانه گفت: هندوانه براي اشخاص سرد مزاج و آنهائي كه داراي معده سرد مي باشند مناسب نيست اينگونه اشخاص اگر مي خواهند هندوانه بخورند بايد آن را با شكر  ويا عسل بخورند .

اکبرزاده اظهار داشت: هندوانه در اشخاص سرد مزاج باعث درد مفاصل و ضعف جنسي مي شود.

وی ادامه داد: هندوانه را بايد هميشه بين دو غذا يعني تقريبا سه ساعت بعد از غذا و يكساعت قبل از غذا مصرف کرد زيرا اگر بلافاصله بعد از غذا خورده شود در هضم غذا اختلال ايجاد مي كند و  همچنين نبايد آن را با ميوه هاي ديگر مخلوط كرد زيرا توليد نفخ شكم مي كند./اسنا