همکاری ۸۷ درصدی ادارات محمودآباد در کاهش مصرف برق

رئیس اداره توزیع برق محمودآباد با بیان اینکه ۸۷ درصد ادارات ما در شهرستان با ما همکاری دارند، اظهار کرد: ادارات شهرستان پس از ساعت اداری حتی تا ۹۰ درصد هم مصرف برق را کاهش می دهند.

به گزارش حرف آنلاین؛ علی درزی امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت خدمات به شهروندان در دفتر شورای اسلامی شهر محمودآباد با اشاره به اینکه ادارات باید مصرف برق را در زمان ساعت اداری ۳۰ درصد نسبت به مصرف مبنای سال ۱۴۰۰ کاهش دهند، گفت: همچنین ادارات پس از ساعت اداری باید ۶۰ درصد مصرف برق را کاهش داده و شهرستان محمودآباد در ۹ امور برق، در کاهش مصرف پس از ساعت اداری همکاری می کند.

وی افزود: یک مصوبه ای در سال ۱۴۰۱ تدوین شد که امسال مجددا به استانداری ها ابلاغ کردند و ۸۷ درصد ادارات ما در شهرستان محمودآباد با ما همکاری دارند و پس از ساعت اداری حتی تا ۹۰ درصد هم مصرف برق را کاهش می دهند.

درزی تصریح کرد: در ساعت اداری این همکاری در اکثر شهرها اتفاق نمی افتد و یک نمونه بانک شهر و بانک صادرات کنتور های از راه دور دارند و برق آنها قطع می شود و در نوشهر و چالوس هم روزانه ۲۰ اداره با قطعی برق مواجه می شوند.

رئیس اداره توزیع برق محمودآباد خاطرنشان کرد: اداراتی که از راه دور کنترل می شوند، برق آنها در ساعت ۱۱ صبح قطع می شود و باقی مانده ادارات شهرستان را خودمان قطع می کنیم و اگر قطع نشود مجبوریم به سراغ برق های خانگی برویم.

او ادامه داد: چاه های کشاورزی طبق مصوبه باید از ساعت ۱۱ صبح الی ۱۸ عصر قطع می شدند که با توجه به مشکلات کشاورزان و رایزنی هایی که کردیم ، توانستیم قطعی برق را از ساعت ۱۳ الی ۱۸ عصر قطع کنیم.

درزی اظهارکرد : همه این آیتم ها به این دلیل است که مشترکین خانگی با قطعی برق مواجه نشوند و بخش اعظمی از اشتراک های صنعتی غرب مازندران را در محمودآباد داریم.

این مسئول یادآور شد: اخیرا با مشکل خارج شدن مدارنیروگاه نوشهر مواجه شدیم و این نیروگاه ۴۰۰ الی ۴۶۰ مگاوات برق تولید می کند و ۶۰ درصد برق تولیدی غرب استان به این نیروگاه وابسته است.