همه چیز از ایران و نیجریه؛ از نظرات متفاوت درباره بازی تا روحانی و ظریف فوتبالیست

حرف آنلاین:  شاگردان کی‌روش بازی خوبی را برگزار کردند. تیم ملی ایران در اولین دیدار خود در جام جهانی برابر نیجریه به تساوی بدون گل رسید. این اولین امتیاز آسیایی‌ها در جام بیستم بود که بعد از شکست استرالیا و ژاپن حاصل شد. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با تمجید از تیم ملی ایران اعلام کرد: […]

حرف آنلاین:

 شاگردان کی‌روش بازی خوبی را برگزار کردند.

تیم ملی ایران در اولین دیدار خود در جام جهانی برابر نیجریه به تساوی بدون گل رسید. این اولین امتیاز آسیایی‌ها در جام بیستم بود که بعد از شکست استرالیا و ژاپن حاصل شد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با تمجید از تیم ملی ایران اعلام کرد: شاگردان کی‌روش توانستند برابر نیجریه بازی خوبی به نمایش بگذارند و اولین امتیاز آسیایی‌ها را در جام بیستم به دست آورند.

آخرین نماینده قاره آسیا فردا اولین دیدار خودش را در جام بیستم را فردا انجام خواهد داد. کره جنوبی که پس از ایران به جام بیستم صعود کرد، باید برابر روسیه به میدان برود.

درخواست مسی از سابلا برای تغییر سیستم مقابل ایران

لیونل مسی امیدوار است که آرژانتین در دیدار بعدی خود در رقابت‌های جام‌جهانی مقابل ایران از سیستم 3-3-4 استفاده کند.

الخاندرو سابلا در دیدار تیمش مقابل مقابل بوسنی و هرزگوین در اولین بازی آرژانتین در جام‌جهانی از سیستم 2-3-5 استفاده کرده بود.

با اینکه آرژانتین با برتری یک بر صفر پس از نیمه اول به رختکن رفت، در نیمه دوم وقتی سیستم بازی را به 3-3-4 تغییر دادند، هجومی‌تر شدند و حمایت بیشتری از مسی و آگوئرو به عمل آمد.

مسی در پیروزی دو بر یک آرژانتین گل زیبایی به ثمر رساند. وی از سرمربی تیمش خواست تا از همین سیستم در دیدار یکشنبه شب مقابل ایران استفاده کند.

وی در این باره اظهار داشت: ما به عنوان مهاجم سیستمی را ترجیح می‌دهیم که فرصت‌های هجومی بیشتری به ما می‌دهد و اگر نتوانیم از این سیستم استفاده کنیم، کمی اذیت خواهیم شد.

مسی ادامه داد: در نیمه اول اغلب به حال خودم رها شده بودم و  کار خیلی سخت بود. ما آرژانتین هستیم و فکر می‌کنم که باید روی خودمان تمرکز کنیم نه تیمی که مقابل آن به میدان می‌رویم.

ستاره بارسلونا خاطرنشان کرد: مطمئنا برای اینکه نتیجه بگیریم می‌توانیم در بازی بعدی خود سیستم را تغییر دهیم.

روحانی در حال تماشای بازی

حسن روحانی پس از تساوی بدون گل تیم ملی فوتبال ایران مقابل نیجریه در اولین دیدار خود در رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل مقابل نیجریه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر به بازیکنان تیم ملی ایران تبریک گفت و نوشت: به بازیکنان‌مان افتخار می‌کنم که توانستند اولین امتیاز را در جام‌جهانی کسب کنند. امیدوارم این اولین امتیاز از چند امتیازی باشد که آنها در این مسابقات به دست خواهند آورد.

 

ظریف در حال تماشای فوتبال ایران و نیجریه + تصاویر

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در مذاکرات ایران و ١+٥ در وین به سر می برد معتقد است که ایران برنده بازی با نیجریه است.

او امشب به همراه تیم مذاکره کننده هسته‌ای مشغول تماشای بازی فوتبال ایران و نیجریه در محل دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در شهر وین بود.

پنجمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره گام پایانی توافقنامه ژنو در حال حاضر در وین در جریان است.

 

کی‌روش: حالا نوبت آرژانتین است/ برای همه چیز جنگیدیم
کارلوس کی‌روش بعد از پایان دیدار تیم ملی فوتبال ایران با نیجریه، اظهار کرد: لازم بود برابر نیجریه واقع گرایانه بازی کنیم، این مساله سخت بود ولی ما برابر یک تیم خوب، بازی قابل قبولی را ارائه کردیم.وی اضافه کرد: ما برای همه چیز یعنی توپ و فضا جنگیدیم. بازیکنان‌مان 90 دقیقه جنگیدند و فقط یک چیز در ذهن آنها بود که از موقعیت‌های بدست آمده، دروازه حریف را باز کنند.سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه بازیکنانش را باید به خاطر عملکرد برابر نیجریه ستایش کرد، گفت: آنها شایسته تمجید هستند. وقتی از آنها پرسیدم که ماموریت جام جهانی انجام شد، آنها گفتند نه، ما تیم را در جام نگه داشتیم و حالا نوبت آرژانتین است.

مرادی: داور آرامش خود را به بازی منتقل کرد/ اخطار آندو کاملا درست بود

مسعود مرادی، در خصوص عملکرد کارلوس ورا، داور اکوادری دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: خوشبختانه دیدار تیم‌های ملی ایران و نیجریه جزو معدود بازی‌های جام جهانی بود که تعداد اخطارها کم بود و اخطارهایی که توسط وی داده شد، از جمله اخطار تیموریان کاملا درست بود.

وی در همین خصوص افزود: داور اکوادری بازی را خیلی خوب مدیریت کرد و اجازه نداد بازیکنان به وی اعتراض کنند. داور توانست آرامش خود را در جریان بازی به تیم‌ها نیز منتقل کند، در واقع نوع قضاوت کارلوس ورا به گونه‌ای بود که هر دو تیم دچار استرس نشوند.

کارشناس داوری فوتبال ایران تصریح کرد: در مجموع یکی از قضاوت‌های خوب و بی‌حاشیه جام بیستم را شاهد بودیم.

لینه‌کر: ایران تنها دفع توپ کرد/ نیجریه برای کسب امتیاز ضعیف بود
گری لینه‌کر همزمان با بازی تیم ملی فوتبال ایران با نیجریه و در اواسط نیمه دوم بازی این دو تیم در صفحه توئیتر خود اظهار نظرش را درباره کیفیت بازی دو تیم ایران و نیجریه منتشر کرد.لینه‌کر معتقد است تیم فوتبال ایران تنها در دفع توپ موفق عمل کرد که البته ایران در بازی خود کیفیت لازم را نداشته است. مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال انگلستان، از سوی دیگر تیم فوتبال نیجریه را هم در کسب امتیاز و برنده شدن در این مسابقه ضعیف می‌داند.لینه‌کر در بخش دیگری از اظهار نظر خود درباره مسابقه فوتبال ایران و نیجریه گفته که جام جهانی طولانی‌ترین انتظار از زمانی که جام جهانی در سال 1930 آغاز شد، تا به امروز را سپری می‌کند تا یک بازی نتیجه داشته باشد.این بازیکن شناخته شده فوتبال انگلستان در پایان اظهار نظر خود این سؤال را مطرح کرده که آیا گل نداشتن و جذاب نبودن بازی ایران و نیجریه بعد از 12 مسابقه‌ای که در جام جهانی 2014 برگزار شده، به خاطر نحسی عدد 13 است؟

تحلیل رسانه‌های بین‌المللی از بازی ایران و نیجریه/ دیداری کسل‌کننده و بدون گل
اکثر سایت‌های بین‌المللی که مسابقات فوتبال بیستمین دوره جام جهانی فوتبال را تحت پوشش خبری خود قرار داده‌اند، سیزدهمین مسابقه جام جهانی 2014 برزیل بین دو تیم فوتبال ایران و نیجریه را هم لحظه به لحظه منعکس کرده و در نهایت اظهار نظر خود را درباره این مسابقه فوتبال ارائه دادند.سایت تلگراف درباره مسابقه فوتبال ایران و نیجریه اینچنین اظهار نظر کرد: ایران یک امتیاز از بازی کسل‌کننده و بدون گل با نیجریه کسب کرد. تیم فوتبال بوسنی نیز در روز بازی مأیوس کننده سوپر عقاب‌ها (بازیکنان تیم فوتبال نیجریه) به انتهای جدول شناور شدند.سایت دیلی‌میل نیز درباره مسابقه فوتبال تیم‌های ایران و نیجریه اینگونه اظهار نظر کرد: ناموفق بودن سیزدهمین مسابقه فوتبال جام جهانی 2014 برزیل، ایران و نیجریه نخستین مساوی را در این جام جهانی تابستانی رقم زدند.اما سایت اسکای اسپورت درباره این بازی چنین اظهار نظر کرد: این نتیجه مساوی برای تیم ایران و طرفداران این تیم، نتیجه‌ای خوب و خوشحال کننده بود اما در مقابل، طرفداران تیم نیجریه از بازی تیم‌شان راضی نبودند.
واکنش رسانه‌های ترکیه‌ به تنها مساوی جام بیستم/ انتقاد از عملکرد نیجریه‌ای‌ها
دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و نیجریه در مرحله گروهی رقابتهای فوتبال جام جهانی 2014 برزیل درحالی با تساوی بدون گل به پایان رسید که این نخستین تساوی در دیدارهای برگزار شده جام بیستم بود.پس از این نتیجه، رسانه‌های ورزشی ترکیه ضمن انتقاد از سرد بودن بازی ایران و نیجریه این مسابقه را اولین بازی بدون نتیجه در جام جهانی 2014 قلمداد کردند و بر متعادل بودن این بازی تاکید داشتند.همچنین رسانه‌های این کشور از نحوه بازی “امه نیکه” و “یوبو” که در تیم‌ فنر باغچه و “اوبوابونا” که در تیم چای کور اسپور بازی می‌کنند بشدت انتقاد کردند.