همایش تجلیل از تعاونی های برتر مازندران برگزار شد

حرف آنلاین: مدیرکل تعاون مازندران از تدوین طرح سامانه جامع اطلاعاتی ویژه شرکت‌های تعاونی غیرفعال در مازندران خبر داد.

علی باقری در هفدهمین همایش تعاونی‌ های برتر مازندران ، تعاونی‌‌ها رل از جمله موثرترین راه‌های توسعه پایدار دانست و اظهار کرد: یکی از عوامل موثر در تحقق حماسه اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در کشور تعاونی‌ها هستند.

وی با اشاره به محرومیت تعاونی‌ها، عدم تخفیف ۲۵درصدی پرداخت مالیات و ۲۰ درصدی حق بیمه شرکت‌های کارفرمایی تعاونی باوجود قانون و همچنین اخذ مالیات بر ارزش افزوده از تعاونی‌ها را از عمده مشکلات فراروی شرکت‌های تعاونی در کشور و از جمله در مازندران دانست.

باقری همچنین از حمایت دولت سیزدهم به‌خصوص استاندار مازندران از تعاونی‌ها خبر داد و بر لزوم باورمندی مسئولان به توانمندی تعاونی‌ها اشاره کرد.

مدیرکل تعاون مازندران ادامه داد: مازندران ۱۴هزار و ۱۸۰ تعاونی ثبت شده دارد که از این تعداد حدود ۸هزار تعاونی فعال و بیش از ۶ هزار تعاونی راکد هستند.

این مسئول اعلام کرد: طرح سامانه جامع اطلاعاتی ویژه شرکت‌های تعاونی غیرفعال در مازندران تدوین شد و تیم ویژه برای شناسایی شرکت‌های تعاونی دارای مشکل و رفع و احیای آنها در حال اجرای اقدامات است.

گفتنی است؛ در همایش تعاونی های برتر مازندران امروز از ۲۵ شرکت تعاونی برتر مازندران در بخش تولیدی، صنعتی، کشاورزی، شیلات، درمان و توزیعی با اهدای هدایایی تجلیل شد.