افتتاح ۱۷ طرح تعاونی همزمان با سراسر کشور در مازندران

همزمان با افتتاح طرح‌های تعاونی در کشور به مناسبت هفته دولت و هفته تعاون، ۱۷ طرح تعاونی در مازندران با دستور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی افتتاح شد.

به گزارش حرف آنلاین؛ امروز ۷ شهریور ماه مراسم افتتاح همزمان ۱۷ طرح تعاونی و همچنین افتتاح شرکت تعاونی کاریزگران ناب صنعت با ۴۰ نفر اشتغالزایی و سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد ریالی همزمان با سراسر کشور به صورت برخط به مناسبت هفته دولت و تعاون با حضور البرز محمدی معاون وزیر و مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور، کریمی نماینده مردم بابل و عضو هیات رئیسه مجلس، امام جمعه لاله‌آباد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرماندار بابل و مسئولان استانی و شهرستانی در شهرک صنعتی لاله آباد بابل افتتاح شد.

البرز محمدی معاون وزیر و مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور در این مراسم با تبریک هفته دولت و تعاون به فعالان و زحمت‌کشان این بخش اظهار کرد: امروز در پهنه شرق کشور ۷۱ طرح تعاونی با اشتغالزایی هزار و ۵۶۳ نفر و سرمایه گذاری بیش از هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی حکمرانی تعاون، حکمرانی مردم را شعار هفته تعاون امسال عنوان کرد و افزود: ۹۱ درصد سرمایه گذاری ها با مشارکت مردم در پهنه شرق کشور محقق شد و تنها ۹ درصد از تسهیلات بانکی صورت گرفت.

محمدی تصریح کرد: استان مازندران که امروز دبیری این پهنه بزرگ را نمایندگی می‌کند ۱۷ طرح با اشتغالزایی ۳۳۱ نفر و ۲۹۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری با سرانه اشتغال هر طرح ۱۵ نفر به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: حوزه تعاون حوزه بزرگ و گسترده ای است که درحوزه اشتغال تاثیر گذاری بسزایی داشته است.

معاون وزیر و مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با بیان اینکه مشکل اساسی تعاون در کشور عدم باورپذیری مسئولان این بخش بوده است و این مهم بزرگترین مانع نهادینه شدن تعاون در کشور و اثرگذاری آن در اقتصاد به شمار می‌رود، افزود: در طول سالهای متمادی در عمل کار موثر و درستی که موجب تاسیس و توسعه تعاونی ها در کشور شود صورت نگرفته است وامید داریم این مشکل در دولت سیزدهم مرتفع شود.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر یکی از اقداماتی که در هفته تعاون انجام خواهد شد ضمانت الکترونیکی است که با همکاری بانک توسعه تعاون دنبال خواهیم کرد و در صورتی که درگاه مشترک ما با بانک توسعه تعاون و معاونت تعاون وزارتخانه یکپارچه شود می‌توانیم به راحتی در کنار شرکت‌های تعاونی ارائه خدمات داشته باشیم.

محمدی برنامه اصلی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون را افزایش سرمایه صندوق دانست و ابراز امیدواری کرد: در خصوص افزایش سرمایه امسال اتفاقات خوبی برای صندوق رخ داده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون از صدور ۸۵۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه در طول دولت سیزدهم و آغاز الکترونیکی شدن فرایند صدور ضمانت‌نامه‌ها در روزهای آینده خبر داد.

وی گفت: امیدواریم در آینده با کمک تبصره ۱۸بودجه به منظور افزایش سرمایه صندوق با افزایش چندبرابری سرمایه، تعهدات صندوق در قبال تعاونی‌ها بیش‌ از گذشته شود.

“علی باقری” مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه حوزه تعاون حوزه‌ای بزرگ و گسترده است و نقش کلیدی در جامعه ایفا می کند، اظهار کرد: تعاون در حوزه اشتغال تاثیرگذار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از افتتاح ۱۷ طرح تعاونی با اشتغالزایی برای ۳۳۱ نفر در هفته تعاون و دولت خبر داد و گفت: برای این طرح‌ها حدود ۳۳۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و با کمک تعاونی‌ها ۲۹۸۸ میلیارد ریالی سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی تعاونی را تجلی اقتصاد مردمی عنوان کرد و افزود: هدف از تعاون‌ها مردمی بودن آن است و حضور اثربخش مردم در اقتصاد است و به عبارت دیگر کار مردم توسط مردم انجام می‌شود.