نگاهی به رقابتی‌تر شدن انتخابات مجلس در مازندران

الناز پاک نیا/ آمارهای ستاد انتخابات مازندران نشان می‌دهد رقابت برای هر کرسی مجلس در این استان افزایش یافته است.

به گزارش حرف آنلاین، افزایش تعداد تایید صلاحیت‌شدگان برای انتخابات 11 اسفند در مازندران، رقابت برای هر کرسی مجلس در این استان را افزایش داده است.

اگرچه در ابتدای تایید صلاحیت کاندیداهای مجلس در مازندران، 62 نفر برای هر صندلی مجلس ثبت‌نام کردند اما با اعلام نخستین دور از تایید صلاحیت‌ها، شورای نگهبان میزان رقابت‌کنندگان به ازای هر کرسی مجلس در این استان را به عدد 31 نفر رساند.

پس از این مرحله 35نفر در دو بهمن، 29نفر هشت بهمن و 41 نفر در 9 بهمن تایید شدند و امروز در دهم بهمن ماه مجموعا 461نفر برای رقابت در انتخابات مجلس دوازهم باقی مانده‎اند.

اما امروز دهم بهمن ماه در سومین دور از اعلام لیست تاییدصلاحیت شدگان 38 نفر برای هر صندلی مجلس در مازندران با هم رقابت خواهند کرد.

از سویی نیز احتمال تاییدصلاحیت افراد دیگر حداقل تا 19 بهمن در این استان وجود دارد.

براساس ستاد انتخابات مازندران از مجموع ۷۴۸ نفری که قصد شرکت در انتخابات مجلس دوازدهم و نشستن روی یکی از صندلی‌های ۱۲ گانه مازندران در بهارستان را داشتند، در نهایت ۳۷۷ نفر در رقابت باقی ماندند. البته هیات اجرایی انتخابات در استان، پس از بررسی شرایط مقدماتی نامزدها از بین ۷۴۸ نفری که نام‌نویسی کرده بودند صلاحیت ۵۲۹ نفر را تایید کرد که از بین این ۵۲۹ نفر ۳۷۷ نفر از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه مازندران به دور نهایی رقابت انتخاباتی راه یافتند.

در بخش نخست، صلاحیت ۱۵ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران احراز نشد و صلاحیت ۲۱۸ نفر نیز تایید نشده است، ۳۲ نفر نیز از ادامه حضور در چرخه انتخابات انصراف دادند.

همچنین از ابتدای روند تایید صلاحیت ها، از ۱۲ نماینده کنونی این استان در مجلس شورای اسلامی ۱۰ نماینده موفق به دریافت تایید صلاحیت از هیات نظارت بر انتخابات شدند و و 2 نفر تایید صلاحیت نشدند.