نوسانات تیم بسکتبال کاله مازندران در لیگ برتر

سرمربی تیم بسکتبال کاله مازندران درباره نوسانات این تیم در هفته‌های گذشته لیگ برتر توضیح داد.

سرمربی تیم بسکتبال کاله مازندران درباره نوسانات این تیم در هفته‌های گذشته لیگ برتر توضیح داد.

علی آرزومندی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نوسانات تیم بسکتبال کاله مازندران در هفته‌های گذشته لیگ برتر توضیح داد: قسمتی از این اتفاق به دلیل شانس ما در نحوه چینش بازی‌ها بود. جدای از بحث قدرت تیم‌ها، ما با ۴ تیمی که بعد از گذشت نه یا ده هفته از لیگ در ۴ رده بالای جدول هستند، خارج از خانه بازی کردیم و این موضوع یک مقدار در باخت‌ها و نوسان ما نقش داشت.

او تاکید کرد: از طرف دیگر نیز حتما خود ما هم ایراداتی داشتیم که سعی کردیم هفته به هفته شرایط را بهتر کنیم. خصوصا در بحث فنی روی کارهای دفاعی بیشتر کار کردیم و شرایط را تغییر دهیم.

* کیفیت لیگ بالا رفته است

سرمربی تیم کاله مازندران ادامه داد: البته کیفیت لیگ هم نسبت به سال قبل به مراتب بهتر شده است. به واسطه حضور بازیکنان خارجی خوب در تیم‌ها، سطح لیگ بالاتر رفته و همین موضوع یک چالش مهم برای تیم‌های مختلف است. غیر از نفت آبادان که بازیکن خارجی ندارد و تیم ما که فقط یک خارجی دارد، تمام تیم‌ها دو خارجی خوب در ترکیب خود دارند و این موضوع سطح و کیفیت لیگ را بالاتر برده و نتیجه گرفتن هم سخت شده است.

او گفت: با توجه به اینکه شاکله تیم ما هم با حضور جوانان سال قبل حفظ شده است، سعی می‌کنیم از نظر تجربه و هماهنگی تیمی بهتر شویم.

* نتیجه گیری هدف دوم ما است

آرزومندی در پاسخ به این سوال که آیا از بازیکن خارجی تیم خود راضی است و آیا جذب این بازیکن با نظر او بوده، تصریح کرد: همواره بودجه باشگاه‌ها بر اساس اهدافشان تعیین می‌شود. وقتی هدف باشگاهی قهرمانی صرف است و می‌خواهد شانش قهرمانی را افزایش دهد، طبیعتا بودجه زیادی را صرف می‌کند. در نتیجه بازیکنان خارجی و داخلی گران و باکیفیت می‌آورد. باشگاه کاله اما اهداف دیگری دارد و ما از نظر بودجه در آن سطح عمل نکردیم چون اهداف متفاوت است.

او تاکید کرد: باشگاه کاله مازندران یک خط مشی خاص را دنبال می‌کند و به نظرم همه اهالی بسکتبال این موضوع را می‌دانند. هدف دوم ما نتیجه گیری است و هدف اول، ارتقای همان بازیکنان جوان است تا نهایتا آن‌ها را به تیم ملی نیز برسانیم؛ اتفاقی که البته درباره برخی از این بازیکنان جوان نیز رخ داده است.

* از بازیکن خارجی تیمم راضی هستم

آرزومندی در پاسخ به این سوال که با این اوصاف آیا از پاتریک رمبرت راضی است، توضیح داد: رمبرت به نسبت بودجه‌ای که برای او هزینه شده بازیکن باکیفیتی است. سال قبل میانگین ۸ پاس گل در هر بازی را داشت و تقریبا در این زمینه نفر اول لیگ بود. او عملکرد خوبی داشته و سال گذشته هم ما با کمک او به فینال لیگ رسیدیم. باشگاه و بنده هم رای هستیم و جذب این بازیکنان با نظر مستقیم بنده بوده است. ضمن اینکه او در پروژه فعلی ما به تیم کمک می‌کند چون بازیکنان جوان را در مسیر پیشرفت همراهی می‌کند.