نمایندگان از مذاکرات هسته‌ای بی‌خبرند

علیرضا زاکانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر امور خارجه با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: طبق اطلاعات و اخبار واصله توافقات هسته‌ای فی‌مابین هیأت ایرانی و طرف آمریکایی نهایی شده است. وی افزود: اولا سکوت دستگاه دیپلماسی کشور در برابر زیاده‌گویی نمایندگان مذاکره‌کنندگان آمریکایی و تکرار […]

علیرضا زاکانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر امور خارجه با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: طبق اطلاعات و اخبار واصله توافقات هسته‌ای فی‌مابین هیأت ایرانی و طرف آمریکایی نهایی شده است.

وی افزود: اولا سکوت دستگاه دیپلماسی کشور در برابر زیاده‌گویی نمایندگان مذاکره‌کنندگان آمریکایی و تکرار گزافه گویی آنها سبب پروریی و زیاده‌گویی و هذیان‌گویی شیطان بزرگ، آمریکا شده است.

زاکانی برهمین اساس خاطرنشان کرد: از سوی دیگر پیگیری برخی افراد مختلف با پرونده هسته‌ای برای راه‌اندازی کمپینی با عنوان «هر توافق بدی بهتر است توافق نکردن است» را ذلت می‌دانیم و آن را به شدت محکوم کرده و از دستگاه‌های امنیتی می‌خواهیم پشت صحنه آنها را برای ملت عزیز ایران روشن کند.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: اخبار واصله حکایت از عبور از خطوط قرمز اسلامی در توافق ضمنی داشته است که بی‌شک منجر به تضییع حقوق ملت ایران و پایمال شدن دستاوردهای هسته‌ای خواهد شد.

نماینده تهران در ادامه سخنانش یادآور شد: پذیرش خواسته‌های ظالمانه طرف آمریکایی در کاهش غنی‌سازی و تغییر ماهیت بخش‌هایی از صنعت غنی‌سازی در مقابل لغو بخش کوچکی از تحریم‌ها، غیرقابل قبول برای ملت رشید ایران و موجب سبب به منافع ملی و مصالح انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: ثالثا طبق اصل 125 قانون اساسی، تعهدات و معاهدات بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، اما متأسفانه در موضوع مذاکرات هسته‌ای، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بی‌خبری محض به سر می‌برند و هیچ اطلاع‌رسانی دقیقی به نمایندگان مجلس در این زمینه صورت نمی گیرد، حرکت دولت بدون در نظر گرفتن نظر مجلس موجب بروز مشکلات بعدی و عدم تصویب هر پیمانی که خلاف مصالح مردم باشد خواهد شد که تبعات آن مستقیما بر عهده مذاکره‌کنندگان است.

زاکانی در پایان اضافه کرد: از صدا و سیما می‌خواهیم زمینه بحث و مناظره بین صاحب‌نظران را فراهم کند تا ابعاد مختلف موضوع به سمع و نظر مردم عزیز برسد./فارس