نمایش تولیدات تجسمی حوزه هنری مازندران در دانشگاه آکتائو

حرف آنلاین: رییس حوزه هنری مازندران گفت: ۴۰ اثر هنری از تولیدات حوزه هنری مازندران در دانشگاه «یسه نوف کاسپین» آکتائو کشور قزاقستان به نمایش گذاشته می‌شود. مهدی معصومی گرجی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: طی رایزنی‌های صورت گرفته با سفارت ایران در قزاقستان رویداد یاد شده با هدف معرفی آداب و سنن مازندران صورت خواهد […]

حرف آنلاین: رییس حوزه هنری مازندران گفت: ۴۰ اثر هنری از تولیدات حوزه هنری مازندران در دانشگاه «یسه نوف کاسپین» آکتائو کشور قزاقستان به نمایش گذاشته می‌شود.

مهدی معصومی گرجی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: طی رایزنی‌های صورت گرفته با سفارت ایران در قزاقستان رویداد یاد شده با هدف معرفی آداب و سنن مازندران صورت خواهد گرفت.

وی ضمن اشاره به حضور ایرانیان در شهر آکتائو ادامه داد: با تمام مرزبندی های موجود، اشتراکات و یا نزدیکی‌های فرهنگی در برخی زمینه ها با کشور های حوزه دریای خزر باعث شده مسئله فرهنگ و آیین و مولفه های زیست بوم برای دیگر کشورها امری جذاب و قابل توجه باشد.

رییس حوزه هنری مازندران با تاکید بر اینکه دانشگاه یسه نوف کاسپین محل حضور فرهنگ پژوهان و محققانی است که مخاطبان این نمایشگاه خواهند بود افزود: این نمایشگاه فرصتی در عرصه بین‌المللی است تا بتوانیم به معرفی این فرهنگ غنی پر از حماسه و پهلوانی، مردمان سخت‌کوش و معتقد بپردازیم.

گفتنی است؛ که نمایشگاه تولیدات حوزه هنری مازندران در دانشگاه یسه نوف کاسپین آکتائو ۱۵ تا ۱۹ مارس ۲۰۲۲ برابر با ۲۴ تا ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.