نخستین اتوبوس دریایی مازندران در بندر نوشهر پهلو گرفت

حرف آنلاین: نخستین اتوبوس دریایی مازندران پس سال ها انتظار در بندر نوشهر پهلو گرفت.

به گزارش حرف‌آنلاین، رونق گردشگری دریایی و راه اندازی اتوبوس دریایی مازندران از وعده های طولانی مدت مسولان در دولت های مختلف بوده است.

خبر منتشر شده برای اهالی گردشگری استان مسرت بخش بود؛ کشتی تفریحی مسافری در بندر نوشهر توسط سرمایه گذار بخش خصوصی مستقر شده و در حال تجهیز امکانات است.

براساس اعلام سرمایه گذار، سال ساخت این کشتی ۲۱۰۲ است و در کشور امارات ساخته شده، ۷۰ نفر ظرفیت مسافر و ۲۵ نفر ظرفیت سالن پذیرایی آن است.

به گفته وی، این کشتی تاکنون در مسیر جاسک_ کیش تردد میکرده است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار مازندران، در بازدید این اتوبوس دریایی گفت: قابلیت‌های اتوبوس تفریحی و دریایی بندر نوشهر از همه لحاظ مورد تایید نهادهای مرتبط و سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته و به همین دلیل مجوز انتقال آن به بندر نوشهر استان مازندان برای قرار گرفتن به آب‌های ساحلی خزر صادر شد.

از طریق طرح‌های گردشگری دریایی می‌توان  گردشگران داخلی و خارجی را از جاذبه‌های طبیعی به ویژه دریای خزر بهره‌مند کرد چراکه یکی از آرزوهای دیرینه مسافران، گردشگران و مردم خطه شمال کشور به ویژه استان مازندران و تحقق این مهم با شکل گیری دولت سیزدهم از سوی مسوولان استانی به ویژه استاندار مازندران مورد پیگیری قرار گرفت و

رضا علیخانی کشکک معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار مازندران در هنگام بازدید از این اتوبوس در حال تجهیز در بندر نوشهر، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین راهبرد و برنامه‌ریزی  برای شکوفایی اقتصاد مازندران  تمرکز بر دو موضوع یکی بخش کشاورزی و دیگری در زمینه گردشگری است چراکه این استان از ظرفیت‌های بسیار بالا در این بخش به ویژه گردشگری برخوردار است.

علیخانی اجرای طرح گردشگری دریایی و حمل و نقل دریایی را از مهمترین راهبردهایی دانست که از هنگام شکل‌گیری دولت سیزدهم و شروع به کار استاندار جدید طی یکسال گذشته تاکنون مورد پیگیری قرار گرفت و در ادامه افزود: از آن زمان تاکنون رایزنی‌های فراوانی با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران با سرمایه گذاران مختلف صورت گرفت که در گام نخست موفق شدیم با یک سرمایه‌گذار مالک اتوبوس تفریحی و دریایی رایزنی.هایی صورت گیرد و در نهایت این پیگیرها نتیجه داد.

وی تصریح کرد: طی این مدت حدود ۲۰ نقطه برای فعالیت‌های گردشگری دریایی جانمایی و انتخاب شد و برنامه‌ریزی شده تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با ساخت سکو و اسکله‌های ساحلی از سازه‌های سبک استفاده کنند که در راستای اجرای طرح گردشگری دریایی باشد.

معاون استاندار مازندران، گفت: امروز گردشگری ساحلی و حمل و نقل دریایی با توجه به جاذبه‌های که در زمینه جنگل‌، کوهپایه، جلگه و دریا دارد می‌تواند نقش موثری در رفاه حال مسافران و  گردشگران به همراه داشته باشد و این اتوبوس تفریحی و دریایی علاوه بر دریا گردی مسافران بلکه می‌تواند امکاناتی را در داخل آن فراهم کند تا سرنشینان آن بتوانند علاوه بر نقاط دور دست سطح آبی دریای خزر بلکه ضلع جنوبی جنگل‌های هیرکانی مازندران و روستاهای سرسبز این منطقه را هم مشاهده کنند.

این مسئول، یادآور شد: قابلیت‌های این اتوبوس از همه لحاظ مورد تایید نهادهای مرتبط و سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته و به همین دلیل مجوز انتقال آن به بندر نوشهر استان مازندان برای قرار گرفتن به آب‌های ساحلی خزر در آینده نزدیک صادر شد و یک سری کارهای خاصی به منظور تجهیز و آماده‌سازی این اتوبوس ضرورت دارد و امیدوارم در آذر ماه امسال با حضور استاندار مازندران رونمایی و فعالیتش را شروع کند.

محمد معقولی سرمایه‌گذار و مالک این اتوبوس تفریحی و دریایی بندر نوشهر، گفت: این اتوبوس ۲ طبقه  در گذشته در بندر جاسک – کیش فعالیت داشت و توان  جابه جایی دست کم ۷۰ مسافر  را دارد و دارای بخش‌های  واحد پذیرایی با ظرفیت دست کم ۲۵ نفر و دارای یک جت اسکی است حدود ۲۰ متر طول و پنج متر عرض و ۲۰تن وزن دارد و زمان ساخت آن ۲۰۱۲ و سازنده‌اش هم کشور امارات است.

معقولی افزود: این اتوبوس می‌تواند در ساعت حدود ۵۰ کیلومتر مسیر آبی دریای خزر را طی کند و مبدا حرکت آن از بندر نوشهر است و بیشتر قابلیت استفاده درون استان مازندران را دارد.