رئیس کل دادگستری مازندران:

موضع قاطع دستگاه قضایی مازندران مقابله مقتدرانه با هرگونه فساد است

رئیس کل دادگستری مازندران، گفت: موضع قاطع دستگاه قضایی استان مقابله مقتدرانه با هرگونه فساد است و در این راستا هیچ گونه مماشاتی با مفسدان نخواهد داشت.

به گزارش حرف آنلاین ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری عصر امروز، ۲۲ آذر در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان نور، بر اهمیت اصل استقلال قضایی و بی‌طرفی در تمامی مراحل رسیدگی تاکید کرد و گفت: اصحاب دعوی باید نسبت به فرایند دادرسی، حس اعتماد داشته باشند و امنیت روانی در آن‌ها ایجاد و تقویت شود.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه تمام مراحل دادرسی باید شفاف و روشن انجام شود، افزود: آرای صادره باید مستند، مستدل و موجه بوده و از استحکام کافی برخوردار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری خاطرنشان کرد: دادرسی‌ها باید بهنگام و به موقع باشد و ضمن رعایت دقت از اطاله دادرسی و طولانی شدن بی‌جهت خودداری شود.

رئیس کل دادگستری مازندران در ادامه سخنان خود بر رعایت حقوق عامه، حقوق شهروندی و کرامت انسانی نیز تاکید و خاطرنشان کرد: توجه به مسائل فوق الذکر باید مورد نظر ویژه همه همکاران قضایی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که مبارزه با فساد همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و از جمله سیاست‌های مورد نظر ریاست قوه قضاییه بوده است، تصریح کرد: موضع قاطع دستگاه قضایی استان مازندران، مقابله مقتدرانه با هرگونه فساد است و در این راستا هیچ گونه مماشاتی با مفسدان نخواهد داشت.

قابل ذکر است،در این مراسم عبدالصالح اکبرپور بهنمیری به عنوان رئیس شعبه اول دادگاه عمومی(حقوقی) و رئیس دادگستری شهرستان نور منصوب و از زحمات محمد علی گلبرارزاده رئیس پیشین دادگستری نور قدردانی شد. عبدالصالح اکبرپور بهنمیری پیش از این به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نور مشغول به انجام وظیفه بوده است؛ محمد علی گلبرارزاده هم با حکمی جدید، به سمت مستشار دادگاه تجدیدنظر استان مازندران منصوب شد.