مناسب‌سازی مبلمان شهری همچنان دغدغه معلولان آملی

رئیس اداره بهزیستی آمل گفت: همچنان دغدغه معلولان این شهرستان نبود و کمبود مبلمان شهری مناسب در سطح شهر وادارات است.  با برگزاری جشن معلولین به مناسبت  روز جهانی معلولان، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی توجه و دستور مسئولان این شهرستان را به دو بخش اماکن عمومی و اماکن خصوصی برای معلولان مورد […]

رئیس اداره بهزیستی آمل گفت: همچنان دغدغه معلولان این شهرستان نبود و کمبود مبلمان شهری مناسب در سطح شهر وادارات است.

 با برگزاری جشن معلولین به مناسبت  روز جهانی معلولان، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی توجه و دستور مسئولان این شهرستان را به دو بخش اماکن عمومی و اماکن خصوصی برای معلولان مورد تأکید قرار داد و گفت: بهزیستی نامه‌ای در جهت تصریح در بخش اماکن عمومی سطح شهر به فرمانداری ارائه دهد تا رسیدگی به امر مناسب‌سازی برای معلولان دستور کار قرار گیرد.

عزت‌الله یوسفیان ملا افزود: همچنین در حوزه اماکن خصوصی مناسب‌سازی ادارات و نهادها انجام شود و در صورت نیاز اعتبار اعلام آمادگی تا جهت تخصیص آن اقدام شود. امام‌جمعه آمل نیز در این مراسم با بیان اینکه مازندران را کلان‌شهر دیده و خدمت به‌جای جای آن را وظیفه می‌دانیم، بیان کرد: این استان با نگاهی کلی هرگز تکه تکه دیده نمی‌شود و باوجود فرهنگ دیرینه و دارای مردم دین‌دار افتخاری می‌دانیم تا خدمت به این مردم را مهم‌تر بدانیم.

 حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی با تأکید بر اینکه مردم این شهر از کمترین امکانات برخوردار است و با روشنایی کم مردم گام برمی‌دارند، افزود: اما امیدواریم با وحدت و همدلی ۹ عضو شورا و شهردار جدید شهر آمل به آن توسعه مدیریت شهری دست یابد.

رئیس اداره بهزیستی آمل نیز با اعلام اینکه آمل به لحاظ مبلمان شهری همچنان نامناسب برای معلولان است، گفت: روز معلولان با شعار ارتقای مشارکت افراد دارای معلول است اما به دلیل نداشتن فضای فیزیکی نمی‌توانند از این فضا استفاده کند.

کبری اسفندیاریان خاطرنشان کرد: از کمبودها عدم اشتغال‌زایی و نداشتن فضاها برای معلولان صحبت کنم که بار ها شده اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

وی عنوان کرد: باوجود کمک و همراهی نماینده مردم آمل در جهت خرید سمعک و ویلچر و سایر موارد و ساخت‌وساز همچنان احتیاج به این کمک و مساعدت هستیم.

در پایان این مراسم علاوه بر تجلیل از معلولان برتر سه مسئله تشکیل کمیته مناسب‌سازی فضای شهری با حضور معلولان، حمایت از خواننده معلول و پرداخت خرید یک‌صد جلد کتاب شعر از یک خانم معلول توانمند از سوی شورای شهر و شهرداری مطرح شد.