معرفی مازندران در سرزمین چشم بادامی ها

نمایشگاه‌های گردشگری یکی از مهم‌ترین جایگاه‌هایی هستند که کشورها می‌توانند ظرفیت گردشگری خود را معرفی کنند.نمایشگاه بین‌المللی گردشگری راه ابریشم در شهر تاریخی شیان کشور چین با گردهم آوردن کشورهای مختلف و نقش‌آفرینان بخش خصوصی گردشگری یقینا نقش مهمی در جلب توجه جهانیان به جاذبه‌های بی‌شمار گردشگری ایران و ومازندران ایفا خواهد کرد. فعالان گردشگری […]

نمایشگاه‌های گردشگری یکی از مهم‌ترین جایگاه‌هایی هستند که کشورها می‌توانند ظرفیت گردشگری خود را معرفی کنند.نمایشگاه بین‌المللی گردشگری راه ابریشم در شهر تاریخی شیان کشور چین با گردهم آوردن کشورهای مختلف و نقش‌آفرینان بخش خصوصی گردشگری یقینا نقش مهمی در جلب توجه جهانیان به جاذبه‌های بی‌شمار گردشگری ایران و ومازندران ایفا خواهد کرد.

فعالان گردشگری همواره بر حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری و تاثیری که می‌تواند در معرفی و جذب گردشگران داشته باشد تاکید دارند ،چراکه داشتن غرفه‌ای هرچند کوچک برای معرفی جاذبه‌های گردشگری در برخی از این نمایشگاه‌ها که هر سال پذیرای هزاران علاقه‌مند و فعال حوزه گردشگری است می‌تواند تاثیری بسزا در توسعه و جذب گردشگر داشته باشد.

اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری در چند دهه ی اخیر، فواید و اثرات مثبت آن در صنعت سبز گردشگری سبب شده تا بسیاری از کشورهای گردشگرپذیر در برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها از یکدیگر سبقت گرفته و سرمایه‌گذاران و فعالان در صنعت گردشگری به‌منظور کسب سود روانه این نمایشگاه‌ها در اقصی نقاط دنیا شوند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان و فعالان این صنعت، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و شرکت در این نمایشگاه‌ها فرصت تازه‌ای برای معرفی امکانات و جاذبه‌های گردشگری و یافتن موقعیت ویژه در منطقه خواهد شد.

بازاریابی و تبلیغات به‌عنوان یکی از بازوان نیرومند در توسعه گردشگری ایران به فراموشی سپرده شده است که کارشناسان معتقد هستند با برنامه‌ریزی صحیح در حوزه تبلیغات خواهیم توانست تصویر ذهنی جهانیان را نسبت به ایران تغییر داده و گردشگران خارجی را جذب کنیم.ظرفیت‌های گردشگری مازندران در نمایشگاه بزرگ راه ابریشم در شهر تاریخی شیان کشور چین به نمایش درمی‌آید.

این نمایشگاه از تاریخ 28 شهریور ماه امسال به مدت سه روز برگزار می‌شود.به پیشنهاد سازمان کشور میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری وحمایت استاندار مازندران  به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه گردشگری در کشور چین معرفی شدیم.

با همراهی استانداری مازندران وتاکید دکتر ربیع فلاح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در 200 متر مربع فضای نمایشگاهی عرضه می‌شود.این نخستین‌بار است که استان‌ها مجالی برای بروز توانمندی‌های خود به عنوان مدیر اجرایی و نمایندگی صنعت گردشگری جمهوری اسلامی ایران در یک نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پیدا می‌کنند.

بخش خصوصی به ویژه آژانس‌های مسافرتی نزدیک به 40 کشور از قبیل ژاپن، لبنان، تاجیکستان، مالزی، پاکستان، ترکیه، هند، ترکمنستان، تایلند، اندونزی، انگلیس، آمریکا، ایتالیا، روسیه، قبرس و دیگر کشورهای فعال در گردشگری در این رویداد حضور دارند.

شرکت همه این کشورها که بازار یک و دو مازندران محسوب می‌شوند می‌تواند برای تلاش بخش خصوصی این استان اعم از مدیران آژانس‌های مسافرتی، هتلداری و سایر بخش‌ها، تجربه شیرینی برای دستیابی به این بازار را به همراه داشته باشد.

رابطه دوكشور متمدن ايران و چين درغرب و شرق آسيا دربخش گردشگري با اتكا به اشتراكات بسيار فرهنگي مي‌تواند زمينه بهره‌گيري از قابليت و توانايي‌هاي دو كشور را در سطوح ديگر فراهم سازد.

چین بیشترین گردشگران را به کشورهای دیگر می فرستد. این گردشگران می توانند سفرایی برای حسن نیت باشند و به جامعه بین المللی نشان دهند که ایران کشوری امن و تمدن ساز در منطقه به شمار می رود.