مشهد، مقصد نخست هواپیمایی وارش

ساری _ اسحق پاک نیا: شرکت هواپیمایی وارش نخستین پروازش را با محوریت فرودگاه دشت ناز را امروز به مقصد مشهد انجام می دهد. به گزارش حرف مازندران، محمد اسلامی در هفته های ابتدایی حضور خود در مسند استانداری مازندران بر ضرورت راه اندازی شرکت هواپیمایی بومی استان مازندران در راستای توسعه گردشگری و تجارت […]

fleet2190

ساری _ اسحق پاک نیا: شرکت هواپیمایی وارش نخستین پروازش را با محوریت فرودگاه دشت ناز را امروز به مقصد مشهد انجام می دهد.

به گزارش حرف مازندران، محمد اسلامی در هفته های ابتدایی حضور خود در مسند استانداری مازندران بر ضرورت راه اندازی شرکت هواپیمایی بومی استان مازندران در راستای توسعه گردشگری و تجارت تاکید کرده بود. چند ماه از این موضع گیری نگذشته بود که در   28 خرداد سالجاری اسلامی به وعده خود جامعه عمل پوشاند و از ایرلاین وارش در فرودگاه ساری رونمایی کرد. آژانس های هواپیمایی و فرودگاه های مازندران که تا چندی پیش برای راه اندازی پرواز در مسیرهای مورد نیاز دست به دامن نمایندگان می شدند، داشتن ایرلاین بومی در استان را در خواب هم نمی دیدند!

اسلامی پس از رونمایی پیگیری و حمایت های خود را به همراه تیم مدیریتی هواپیمایی وارش ادامه داد تا اینکه چند روز گذشته سازمان هواپیمایی کشوری مجوز بهره برداری نخستین ایرلاین بومی مازندران را صادر کرد.

امروز سه شنبه هواپیمایی وارش نخستین پروازش را به مقصد ساری با هواپیمای بویینگ انجام خواهد داد نوید آینده ای درخشان را برای اقتصاد مازندران رقم بخورد.

کاپیتان رمضان‌پور مدیرعامل ایرلاین وارش، پیشتر در خصوص چگونگی ایجاد شرکت هواپیمایی «وارش» به یک نشریه تخصصی گفته بود که شرکت هواپیمایی وارش به‌عنوان نخستین ایرلاین بومی در استان مازندران موفق شد در بهمن‌ماه سال ۹۶ موافقت اصولی را از سازمان هواپیمایی کشوری برای تاسیس شرکت هواپیمایی اخذ کند.

او ادامه داد: هدف از تاسیس این ایرلاین در ابتدا احترام به مردم استان مازندران برای خدمت‌رسانی و ایجاد فرهنگ بومی‌سازی بود. یکی دیگر از هدف‌های تاسیس شرکت هواپیمایی «وارش» توجه به نیاز عرضه و تقاضا بود؛ در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها از سازمان هواپیمایی کشوری موافقت اصولی برای تاسیس ایرلاین را گرفته‌اند اما به مرحله نهایی یعنی مجوز بهره‌برداری نرسیده‌اند که به اعتقاد بنده دلیل اصلی این اتفاق کم‌توجهی به فرهنگ بومی‌سازی و عدم توجه به نیاز بازار است.

او تفاوت اصلی شرکت وارش را با سایر شرکت‌هایی که در شرف تأسیس ایرلاین هستند داشتن هواپیما دانست و گفت: در حال حاضر شرکت هواپیمایی وارش با توجه به نیاز بازار ۵ فروند هواپیمای ملکی دارد و این موضوع مهم‌ترین تفاوت این شرکت با سایر شرکت‌هاست که موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرده‌اند.

رمضان‌پور گفت: اکنون بسیاری از شرکت‌ها موافقت اصولی گرفته‌اند اما به دلیل نداشتن نیازمندی‌های اولیه یعنی داشتن هواپیما نتوانسته‌اند موافقت بهره‌برداری را از سازمان هواپیمایی بگیرند. در حال حاضر با توجه به فشارهایی که روی صنعت هوانوردی وجود دارد آوردن هواپیما به کشور و استفاده بهینه از آن بسیار کار سخت و پیچیده‌ای است. بسیاری از شرکت‌ها موافقت اصولی گرفته‌اند اما عدم خرید هواپیما باعث شده که نتوانند به نتیجه برسند؛ با توجه به اتفاقاتی که اخیرا پیش آمده است و فشارهایی که روی صنعت هوانوردی وجود دارد آوردن هواپیما و استفاده بهینه از آن قطعا کار بسیار سختی است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی وارش به افزایش ناوگان این شرکت به هفت فروند هواپیما در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: این هواپیما برای سال ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ هستند.

مدیرکل بیمه های مسئولیت و حمل و نقل بیمه ایران نیز اعلام کرد که هواپیمایی جدیدالتاسیس وارش که با اخذ مجوز بهره برداری مسافربری به مرکزیت ساری رسما فعالیت پروازی خود را بزودی آغاز خواهد کرد، توسط بیمه ایران تحت پوشش کامل بیمه‌ای قرار گرفته است.

به گفته مجید رحمتی این شرکت هواپیمایی دارای ۴ فروند هواپیمای بویینگ ۷۳۷ است که در قراردادی با بیمه ایران، از چند روز گذشته تحت پوشش کامل بدنه، مسافرین و اشخاص ثالث درآمده است.