کشتی گیران پنج وزن نخست به روی تشک رفتند ؛

مسابقات کشتی جام جهان پهلوان تختی آغاز شد

چهل و دومین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی صبح روز پنجشنبه در تنکابن با حضور 110 کشتی گیر  آغاز و کشتی گیران پنج وزن نخست به روی تشک رفتند.

حرف انلاین:شهرستان تنکابن که پیش از این پنج دوره مسابقات کشتی جام بین المللی شهید شیرودی ،  دو دوره لیگ کشتی کشور ، سه دوره قهرمانی کشتی کشور و یک دوره نیز در سال ۷۷ همین رقابت های کشتی جام  جهان پهلوان تختی را برگزار کرده ، اکنون در تلاش است تا با بهره گیری از تجربه سال های گذشته ، بار دیگر چهل و دومین دوره این رقابت ها را به نحو شایسته ای برگزار نماید.

در این دوره از مسابقات قرار بود چهار تیم خارجی حضور داشته باشند که بر اساس جدول رقابت ها تنها دو تیم از کشورهای گرجستان و ارمنستان شرکت کردند اما حضور پررنگ کشتی گیران ایرانی و بویژه مازندرانی تنور رقابت ها را بیش از پیش داغ تر خواهد کرد و تماشاگران پرشور مازنی مسلما کشتی های نفسگیری را تماشا خواهند نمود.

زمان برگزاری رقابت ها در اوزان مختلف

بر اساس برنامه این مسابقات رقابت های اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم امروز پنجشنبه و رقابت های اوزان ۶۱، ۷۰، ۷۹، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم روز جمعه ازساعت ۱۰ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۰ برگزار می شود.

رییس هیئت کشتی استان مازندران در حاشیه آغاز رقابت‌های جام جهان پهلوان تختی گفت : در این دوره از رقابت ها ۱۱۰ کشتی گیر داخلی و دو تیم از کشورهای گرجستان و ارمنستان حضور دارند که تیم ارمنستان با ۲۱ کشتی گیر پا به این رقابت ها گذاشته است.

عسگری محمدیان با بیان اینکه تیم های اتریش و آمریکا در این رقابت ها شرکت نکردند افزود : تیم اتریش به لحاظ صدور روادید با مشکلاتی مواجه شد و تیم آمریکا نیز به دلیل تداخل زمانی این رقابت ها با انتخابی داخلی جهت حضور در مسابقات جام جهانی صربستان نتوانست در این رقابت ها شرکت کند.

70درصد تیم ملی در این رقابت ها مشخص می شوند

وی اظهار داشت : در این دوره از رقابت ها که یکی از مراحل انتخابی تیم ملی نیز است ، ۷۰ درصد ترکیب تیم ملی برای حضور در رقابت های بین المللی مشخص خواهد شد.به گفته رییس هیئت کشتی استان مازندران ، برگزاری اینگونه مسابقات در مازندران بسیار حائز اهمیت است و باید این روند همچنان ادامه داشته باشد.وی یادآور شد : باید استعداد های این رشته ورزشی در مازندران بیش از پیش شناسایی شود و زیرساخت های لازم جهت رشد و پرورش آنها تقویت گردد.

رییس هیئت کشتی شهرستان تنکابن نیز درباره برگزاری این رقابت ها گفت : خوشحالیم که پس از ۲۴ سال بار دیگر تنکابن میزبان مسابقات کشتی جام جهان پهلوان تختی است و بی شک حضور قهرمانان صاحب نام این رشته ورزشی در این دوره از رقابت ها می تواند نقش بسزایی در رشد و شکوفایی کشتی مازندران و بویژه غرب استان داشته باشد.

سهراب لاریجانی افزود : این دوره از مسابقات به دلیل آنکه یکی از مراحل انتخابی تیم ملی است ، از حساسیت بالایی برخوردار بوده و همین مسئله موجب شده تا کشتی گیران با آمادگی کامل به روی تشک بروند و با حریفان به رقابت بپردازند.

رقابت 70 کشتی گیر در روز نخست جام جهان پهلوان تختی

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ کشتی گیر در پنج وزن روز نخست به روی تشک خواهند رفت ، اظهار داشت : از این تعداد حدود ۲۰ کشتی گیر خارجی با آزادکاران ایرانی به رقابت خواهند پرداخت.

لاریجانی خاطرنشان کرد : برگزاری چنین مسابقاتی سرمنشاء رشد و شکوفایی استعدادهای این رشته ورزشی خواهد بود و کشتی غرب مازندران بار دیگر به دوران طلایی خود بازخواهد گشت.

وی حضور پر رنگ کشتی گیران در این دوره از رقابت ها را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد : این کشتی گیران بی شک سرمایه های ورزش این کشور هستند و می توانند پرچم کشورمان را در میادین مختلف بین المللی به احتزاز درآورند.

نقش مربیان در شکوفایی استعدادها

وی یادآور شد : مربیان زیادی در کشور هستند که نقش بسزایی در شکوفایی این استعداد ها دارند و جا دارد از آنها به نحو شایسته ای تقدیر شود.

در چهل و دومین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی ، مازندران با ۴۴ نفر جایگاه نخست بیشترین حضور کشتی گیر را به خود اختصاص داده و پس از آن تهران با ۲۲ کشتی گیر در جایگاه دوم قرار دارد.مجتبی گلیج ، عرفان الهی ، علی شکوری و علی منصوری از تنکابن در این رقابت ها حضور دارند.

بنا بر اعلام روابط عمومی فدراسیون کشتی ، در وزن ۵۷ کیلوگرم ۱۵ نفر ، در وزن ۶۱ کیلوگرم ۱۹ نفر ، در وزن ۶۵ کیلوگرم ۱۶ نفر ، در اوزان ۷۰ و ۷۴ کیلوگرم هر کدام ۱۴ نفر ، در وزن ۷۹ کیلوگرم ۱۱ نفر ، در اوزان ۸۶ ، ۹۲ و ۹۷ هر کدام ۱۰ نفر و در ۱۲۵ کیلوگرم ۱۶ نفر و در مجموع ۱۳۵ کشتی گیر در این دوره از رقابت های جام جهان پهلوان تختی به روی تشک خواهند رفت.

چهل و یکمین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شده بود.