کاهش 3 درصدی مرگ نسبت به سال 1399؛

مرگ 85 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در مازندران

حرف آنلاین: مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت : در سال گذشته 85 نفر ( 72 مرد و مابقی زن) بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در مازندران جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش داشت.

علی عباسی افزود : بر اساس این گزارش و بر اساس نوع ماده مصرف شده در متوفیان سوءمصرف مواد، 31 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر، و 54 نفر نیز بر اثر مصرف داروهای مخدر (همچون متادون و ترامادول)، جان خود را از دست دادند.

*بیشترین و کمترین شهرها

وی تصریح کرد : بر اساس آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی استان شهرستان های آمل با 11 ، تنکابن با 10 و رامسر با 9 فوتی بیشترین و شهرستان های بابل ، جویبار ، فریدونکنار و میاندرود هر کدام با یک فوتی کمترین آمار گزارش شده است.

*خانواده ها به تغییر رفتار غیرطبیعی نوجوانان حساس باشند

عضو شورای قضایی استان، قش خانواده ها و شیوه درست تربیت فرزندان در پیشگیری از گرایش آنان به مواد مخدر و هر نوع جرم و بزه را بسیار مؤثر دانست و اذعان داشت: در موارد زیادی افراد در پی سهل‌انگاری خانواده‌ها در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند و به‌دنبال آن ممکن است جرم یا بزهی نیز مرتکب شوند که ناشی از گرایش آنان به مواد مخدر است، که قطعا آگاه شدن از گرایش جوانان به مواد مخدر و آگاهی از علائم و نشانه‌های اولیه و انجام مشاوره‌های درست می‌تواند از گرفتار شدن جوانان در دام اعتیاد و به تباهی کشاندن افراد جلوگیری کند.