مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد:پرداخت 300 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی

ساری – خبرنگار حرف: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته 504 میلیارد تومان اعتبارات روستایی بود که تاکنون حدود 300 میلیارد تومان توزیع‌شده است، تصریح کرد: مازندران رتبه اول کشور در توزیع اعتبارات اشتغال است و تلاش کردیم تا انحرافی در پرداخت تسهیلات صورت نگیرد. کامران اصغری در […]

ساری – خبرنگار حرف: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته 504 میلیارد تومان اعتبارات روستایی بود که تاکنون حدود 300 میلیارد تومان توزیع‌شده است، تصریح کرد: مازندران رتبه اول کشور در توزیع اعتبارات اشتغال است و تلاش کردیم تا انحرافی در پرداخت تسهیلات صورت نگیرد.

کامران اصغری در نشست خبری، ادامه داد: در حال حاضر بانک مرکزی با ادامه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی جدید مخالف است و به دلیل اینکه معتقد است این اعتبارات مربوط به سال 96 است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران سرانه اشتغال هر نفر را 150 میلیون تومان اعلام کرد و اظهار داشت: در حوزه اشتغال‌زایی دولت علاوه اعتبارات موجود، 148 میلیارد و 600 میلیون تومان به کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید به جهت اشتغال‌زایی افراد تحت پوشش اختصاص داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران روند اشتغال استان را با توجه به مشکلات اقتصادی رو به رشد دانست و اظهار داشت: در ارائه تسهیلات مشاغل خانگی در دو بانک تخصیص کامل صورت نگرفت و از طریق استانداری در حال پیگیری هستیم.

به گفته وی، حدود 14 هزار تعاونی ثبت‌شده داریم که تقریباً 70 درصد آن‌ها با ظرفیت‌های مختلف فعالیت دارند اما حدود هزار تعاونی کاملاً غیرفعال هستند. در تشکیل تعاونی‌ها در چند سال اخیر اهداف و کیفیت شاخص مهمی است تا در آینده تعاونی اثربخشی لازم را داشته باشند نه اینکه فقط به دنبال دریافت تسهیلات باشند.

وی از 112 هزار مورد بازرسی ادواری کارگاه‌ها بر اساس حوادث یا گزارش دریافتی خبر داد و گفت: 200 هزار نفر ساعت برای 18 هزار نفر کارگران ساختمانی از سال 92 تاکنون دوره‌های آموزشی برگزارشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بابیان که شرایط اقتصادی باعث افزایش شکایت کارگران شد، گفت: 17 هزار پرونده در حوزه روابط کار برمبنای شکایت کارگران بررسی شد تا به حقوق کارگران رسیدگی شود.